@inproceedings{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00100465,
 author = {矢野, 桂司 and 磯川, 弦 and 河原, 大 and 河角, 龍典 and 井上, 学 and 中谷, 友樹 and 高瀬, 裕 and Keiji, Yano and Yuzuru, Isoda and Dai, Kawahara and Manabu, Inoue and Tomoki, Nakaya and Yutaka, Takase},
 book = {じんもんこん2004論文集},
 month = {Dec},
 note = {本研究では,歴史都市京都のバーチャル・シティーを構築するために,まず,京都の景観要素を構成する様々なコンテンツをデジタル・アーカイブ化し,それらを2D-GIS上で精確に特定する.そして,3D-VRモデルによって,建築物などの景観要素の3次元化を行い,さらに,複数の時間断面ごとでの3D-GISを作成する.そして最終的に,4D.GISとしての京都バーチャル時空間を構築する., To accomplish our goal of building a virtual city of Kyoto (the historical capital of Japan), we first identify various elements that constitute the city on (2D) GIS. Exploiting a combination of GIS and VR technologies, 3D models of those elements are then created, and placed into a 3D virtual urban space. Finally, the exercise is repeated for multiple time dimensions to complete the 4D-GIS of virtual Kyoto. Our virtual Kyoto can be walked-through, and its time-dimension can be changed with a mouse-click.},
 pages = {17--24},
 publisher = {情報処理学会},
 title = {4D-GISによるバーチャル・シティーの構築:歴史都市京都のバーチャル時・空間},
 volume = {2004},
 year = {2004}
}