WEKO3
アイテム
4D-GISによるバーチャル・シティーの構築:歴史都市京都のバーチャル時・空間
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/100465
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/100465332bbbd0-3db4-432d-b385-fa68602d8972
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2004 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | Symposium(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-04-01 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 4D-GISによるバーチャル・シティーの構築:歴史都市京都のバーチャル時・空間 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Kyoto virtual time space based on 4D-GIS | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||||
資源タイプ | conference paper | |||||||
著者所属 | ||||||||
立命館大学文学部地理学教室 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
立命館大学文学部地理学教室 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
立命館大学文学部地理学教室 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
立命館大学文学部地理学教室 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
立命館大学文学部地理学教室 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
立命館大学文学部地理学教室 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
立命館大学文学部地理学教室 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Geography, Ritsumeikan University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Geography, Ritsumeikan University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Geography, Ritsumeikan University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Geography, Ritsumeikan University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Geography, Ritsumeikan University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Geography, Ritsumeikan University | ||||||||
著者名 |
矢野, 桂司
× 矢野, 桂司
|
|||||||
著者名(英) |
Keiji, Yano
× Keiji, Yano
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本研究では,歴史都市京都のバーチャル・シティーを構築するために,まず,京都の景観要素を構成する様々なコンテンツをデジタル・アーカイブ化し,それらを2D-GIS上で精確に特定する.そして,3D-VRモデルによって,建築物などの景観要素の3次元化を行い,さらに,複数の時間断面ごとでの3D-GISを作成する.そして最終的に,4D.GISとしての京都バーチャル時空間を構築する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | To accomplish our goal of building a virtual city of Kyoto (the historical capital of Japan), we first identify various elements that constitute the city on (2D) GIS. Exploiting a combination of GIS and VR technologies, 3D models of those elements are then created, and placed into a 3D virtual urban space. Finally, the exercise is repeated for multiple time dimensions to complete the 4D-GIS of virtual Kyoto. Our virtual Kyoto can be walked-through, and its time-dimension can be changed with a mouse-click. | |||||||
書誌情報 |
じんもんこん2004論文集 巻 2004, p. 17-24, 発行日 2004-12-09 |
|||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |