ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. シンポジウム
  2. シンポジウムシリーズ
  3. じんもんこんシンポジウム
  4. 2001

動きのデジタル保存-舞踊動作のプリミティブ化とヒューマノイドによる再演-

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/100341
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/100341
b470e28f-55d5-4092-aa8a-a6a0d06eac29
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-S-CH2001004.pdf IPSJ-S-CH2001004.pdf (4.5 MB)
Copyright (c) 2001 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type Symposium(1)
公開日 2014-03-28
タイトル
タイトル 動きのデジタル保存-舞踊動作のプリミティブ化とヒューマノイドによる再演-
タイトル
言語 en
タイトル Digital Archive of the Human Motion
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
資源タイプ conference paper
著者所属
科学技術振興事業団(JST)
著者所属
東京大学情報理工学系研究科
著者所属
東京大学生産技術研究所
著者所属(英)
en
Japanese Science and Technology Corporation
著者所属(英)
en
Graduate School of Information Science, University of Tokyo
著者所属(英)
en
Institute of Industrial Science, University of Tokyo
著者名 中澤, 篤志 中岡, 慎一郎 池内, 克史

× 中澤, 篤志 中岡, 慎一郎 池内, 克史

中澤, 篤志
中岡, 慎一郎
池内, 克史

Search repository
著者名(英) Atsushi, Nakazawa Shinichiro, Nakaoka Katsushi, Ikeuchi

× Atsushi, Nakazawa Shinichiro, Nakaoka Katsushi, Ikeuchi

en Atsushi, Nakazawa
Shinichiro, Nakaoka
Katsushi, Ikeuchi

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 舞踊等,無形文化財のアーカイブ,解析,提示手法について述べる.動き情報の保存方法に関してはモーションキャプチャシステムがよく知られているが,その情報に対する処理方法を開発した.モーションキャプチャシステムから得られた人間の動き情報を速度変化によって分割し,それらにラベル付けすることで舞踊構造の解析を行い「基本動作(動作プリミティブ)」を獲得する.動作プリミティブを連結することによって新たな動作を生成し,CGやヒューマノイドを用いることで効果的に提示することで,保存された無形文化財アーカイブを人に容易に継承させることを目指す.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper presents extended human motion archiving methods for the purpose of the searching, generating and presenting. The human motion data acquired from a motion capture system is divided into some 'motion primitives' according to the acceraration of the end effecters. Then they are clusterd into some groups according to their trajectories and then labeled. By concatinating these motion primitives, new dance motions are generated. Furthermore, these motions are presented on CG animations or humanoid robots' movement. Users can easily learn original or generated dance motions by watching these animations or humanoid's motions.
書誌情報 じんもんこん2001論文集

巻 2001, p. 25-32, 発行日 2001-12-14
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-21 11:42:19.241142
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3