WEKO3
アイテム
動きのデジタル保存-舞踊動作のプリミティブ化とヒューマノイドによる再演-
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/100341
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/100341b470e28f-55d5-4092-aa8a-a6a0d06eac29
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2001 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | Symposium(1) | |||||||
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公開日 | 2014-03-28 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 動きのデジタル保存-舞踊動作のプリミティブ化とヒューマノイドによる再演- | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Digital Archive of the Human Motion | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||||
資源タイプ | conference paper | |||||||
著者所属 | ||||||||
科学技術振興事業団(JST) | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京大学情報理工学系研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京大学生産技術研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Japanese Science and Technology Corporation | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Information Science, University of Tokyo | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Institute of Industrial Science, University of Tokyo | ||||||||
著者名 |
中澤, 篤志
中岡, 慎一郎
池内, 克史
× 中澤, 篤志 中岡, 慎一郎 池内, 克史
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著者名(英) |
Atsushi, Nakazawa
Shinichiro, Nakaoka
Katsushi, Ikeuchi
× Atsushi, Nakazawa Shinichiro, Nakaoka Katsushi, Ikeuchi
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 舞踊等,無形文化財のアーカイブ,解析,提示手法について述べる.動き情報の保存方法に関してはモーションキャプチャシステムがよく知られているが,その情報に対する処理方法を開発した.モーションキャプチャシステムから得られた人間の動き情報を速度変化によって分割し,それらにラベル付けすることで舞踊構造の解析を行い「基本動作(動作プリミティブ)」を獲得する.動作プリミティブを連結することによって新たな動作を生成し,CGやヒューマノイドを用いることで効果的に提示することで,保存された無形文化財アーカイブを人に容易に継承させることを目指す. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | This paper presents extended human motion archiving methods for the purpose of the searching, generating and presenting. The human motion data acquired from a motion capture system is divided into some 'motion primitives' according to the acceraration of the end effecters. Then they are clusterd into some groups according to their trajectories and then labeled. By concatinating these motion primitives, new dance motions are generated. Furthermore, these motions are presented on CG animations or humanoid robots' movement. Users can easily learn original or generated dance motions by watching these animations or humanoid's motions. | |||||||
書誌情報 |
じんもんこん2001論文集 巻 2001, p. 25-32, 発行日 2001-12-14 |
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出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |