@inproceedings{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00100340,
 author = {馬場, 章 and 吉田, 成 and 谷, 昭佳 and 吉田, 正高 and 吉仲, 亮 and 川瀬, 敏雄 and 肥田, 康 and 吉谷, 隆彦 and 津田, 光弘 and Akira, Baba and Akira, Yoshida and Akiyoshi, Tani and Masataka, Yoshida and Ryo, Yoshinaka and Toshio, Kawase and Kou, Hida and Takahiko, Yoshitani and Mitsuhiro, Tsuda},
 book = {じんもんこん2001論文集},
 month = {Dec},
 note = {歴史学におけるディジタルアーカイヴの作成は、史料の複製として歴史学研究のプロセスの一環に位置づけられる。その目的は、史料のより効率的な利用と保存、そして公開である。破砕したガラス乾板画像と大型二次元カラー史料である国絵図を例に、それらのディジタル化から研究利用、さらには博物館展示による一般公開までの一連の過程を紹介し、歴史学におけるディジタルアーカイヴの意義について考察する。, Creation of the digital archive in history is positioned in a part of the process of history research as a duplicate of historical records. The purpose is more efficient use and preservation, and public presentation of historical records'. We take up the crushed dry glass plate pictures and the country pictorial maps (kuniezu) which are large-sized and 2 dimensional color historical records as examples, and introduce a series of process from digitizations to research use of them and further to the general public exhibition in museums, and consider the meaning of the digital archive in history.},
 pages = {17--24},
 publisher = {情報処理学会},
 title = {ディジタルアーカイヴからディジタルエキジビションへ},
 volume = {2001},
 year = {2001}
}