WEKO3
アイテム
海外大学との国際遠隔PBLによる共同システム開発プロジェクトの実施事例とグローバル人材育成のためのラーニング・パターン
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/99457
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/99457d251ec52-ccaf-4f5b-8cc6-877fc3200226
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2014 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-03-07 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 海外大学との国際遠隔PBLによる共同システム開発プロジェクトの実施事例とグローバル人材育成のためのラーニング・パターン | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | System development project by Global Remote PBL with foreign university and Learning patterns for global human resource development | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
産業技術大学院大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
産業技術大学院大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Advanced Institute of Industrial Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Advanced Institute of Industrial Technology | ||||||||
著者名 |
村上, 陽子
× 村上, 陽子
|
|||||||
著者名(英) |
Yoko, Murakami
× Yoko, Murakami
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 2013 年 7 月~2014 年 1 月にかけ,産業技術大学院大学では,enPiT (分野・地域を越えた実践的情報教育協働ネットワーク) の一環として,ブルネイ・ダルサラーム大学 (Universiti Brunei Darussalam) と共同で PBL を実施した.本学では 2008 年より毎年継続的に国際 PBL を実施してきた実績があり,回を重ねることで経験が知見として蓄積しつつある.そこで,6 年目を迎える今回,これまでの知見を併せ,ラーニング・パターンを参照しながらカタログ化した結果について報告する.カタログ化することにより次年度以降の PBL 参加者がスムーズかつ効果的にグローバル PBL を実施できるようにするとともに,他大学でグローバル PBL を実施する際にも参考となるようにしたい.本報告では,まずこれまでの本学におけるグローバル PBL の実施経緯について簡単に触れる.次に今回の PBL の概要と,これまでの試みから今回の PBL において引き継がれた知見について述べ,その後ラーニング・パターンを参照しながら知見の整理・カタログ化を試みる. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | AIIT has a history of implementing international PBL continuously every year since 2008, experience is being accumulated as knowledge in that inning in the university. Therefore, on the occasion of the sixth year, we report the attemps that we tried to organize cataloge our findings with reference to the learning patterns. It is expected that the participants in the PBL next fiscal year will be able to implement the global PBL smoothly and effectively by the catalog. And we want to be a reference also in the practice of the global PBL in other universities. In this paper, first, we will touch briefly on the implementation of PBL history in the University. Then we describe the knowledge that was taken over the past cases to the latest PBL. Attempting to organize catalog of findings with reference to the learning patterns. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10096193 | |||||||
書誌情報 |
研究報告コンピュータと教育(CE) 巻 2014-CE-124, 号 21, p. 1-6, 発行日 2014-03-07 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |