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アイテム
コンセプト写真の配色に注目したブランドイメージの分析
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/99126
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/991264287f194-f30c-4b91-a615-ff106e602e76
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2014 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2014-03-06 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | コンセプト写真の配色に注目したブランドイメージの分析 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Analysis of Brand Image Based on Concept Photos of Color Scheme | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
中央大学理工学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
中央大学理工学部 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of Science and Engineering, Chuo University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of Science and Engineering, Chuo University | ||||||||
著者名 |
振屋, 大貴
× 振屋, 大貴
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著者名(英) |
Daiki, Furuya
× Daiki, Furuya
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 企業は,ブランドイメージ戦略や差別化戦略を行うためにブランドイメージの分析が必要となることが多い.この際,一般的に利用される分析手法としてポジショニングマップなどがある.しかしこの手法では,ブランドのデザインの特徴を客観的に分類することが難しい.そこで本稿では,客観的なデザインの特徴を考慮したブランドイメージの分析をするために,カタログなどに利用されているブランドイメージを反映させた写真 (コンセプト写真) からデザインの特徴として写真の配色を利用して,ブランドイメージを容易に見比べることのできるシステム構築を検討した. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Companies require an analysis of brand image in order to perform the differentiation strategy and brand image strategy. At this time, there is a position map as an analytical method that is commonly used. However, in this method the characteristics of the design of the brand is not easily classified objectively. In this study, in order to do an analysis of brand image that takes into account the characteristics of the design objectively, by using the color scheme of the photo as a feature of the design from photo (concept photo) which is used in the catalog that reflects the brand image we examined the system architecture that can be visually compare the brand image. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12049625 | |||||||
書誌情報 |
研究報告エンタテインメントコンピューティング(EC) 巻 2014-EC-31, 号 7, p. 1-3, 発行日 2014-03-06 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |