WEKO3
アイテム
キャラクタ特有の特徴再現を考慮したリアルな表情リターゲッティング手法の提案
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/98552
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/98552a01e8d9f-cf83-4ebf-acb9-ddf690515192
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2014 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-02-13 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | キャラクタ特有の特徴再現を考慮したリアルな表情リターゲッティング手法の提案 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Realistic Facial Retargeting with Individual Characteristics | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | CG一般 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
早稲田大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
早稲田大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
早稲田大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
早稲田大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
早稲田大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
早稲田大学理工学術院理工学総合研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Waseda University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Waseda University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Waseda University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Waseda University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Waseda University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Waseda Research Institute for Science and Engineering | ||||||||
著者名 |
加藤, 卓哉
× 加藤, 卓哉
|
|||||||
著者名(英) |
Takuya, Kato
× Takuya, Kato
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | CG キャラクタの表情作成に用いられるブレンドシェイプでは,それぞれのキャラクタ特有の表情変化を再現したキーシェイプ作成に多大な労力を要していた.そこで本研究では、人間の表情を転写することによって生成されたキーシェイプからアーティストが作成したキーシェイプへの写像を、少数の表情を用いて学習し、人間の表情が転写された他の表情のキーシェイプに適用する手法を提案する。本手法で生成したキーシェイプを用いることで、アーティストが少数の表情で定義した、キャラクタ特有の表情特徴を考慮したリターゲッティングを実現した. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Although facial retargeting using Blendshape Animation has been a major method to create CG facial animations, scalping its Blendshapes has been a drawback since it causes enormous labor. In this paper, we propose a method to create mapping between Blendshapes without individual characteristics and the training examples, and apply them onto the input facial model created by transferring geometry of other characters. Our system transfers the individual characteristics defined on couple of training examples to efficiently achieve facial retargeting for Blendshape Animation with individual characteristics. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10100541 | |||||||
書誌情報 |
研究報告グラフィクスとCAD(CG) 巻 2014-CG-154, 号 15, p. 1-8, 発行日 2014-02-13 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |