WEKO3
-
RootNode
アイテム
同時着手ゲームにおけるAlpha-Beta探索
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/97705
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/97705929b8249-71c0-46e8-a27f-dcfae3e7bdbb
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2008 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | Symposium(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-10-31 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 同時着手ゲームにおけるAlpha-Beta探索 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Alpha-Beta Search on Synchronized Game | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||||
資源タイプ | conference paper | |||||||
著者所属 | ||||||||
北陸先端科学技術大学院大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
北陸先端科学技術大学院大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
北陸先端科学技術大学院大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
北陸先端科学技術大学院大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Japan Advanced Institute of Science and Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Japan Advanced Institute of Science and Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Japan Advanced Institute of Science and Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Japan Advanced Institute of Science and Technology | ||||||||
著者名 |
小森, 成貴
Alessandro, Cincotti
橋本, 剛
飯田, 弘之
× 小森, 成貴 Alessandro, Cincotti 橋本, 剛 飯田, 弘之
|
|||||||
著者名(英) |
Komori, Shigetaka
Cincotti, Alessandro
Hashimoto, Tsuyoshi
Iida, Hiroyuki
× Komori, Shigetaka Cincotti, Alessandro Hashimoto, Tsuyoshi Iida, Hiroyuki
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 組み合わせゲームは二人のプレイヤが交互に着手を行い,通常のルールでは最初に合法手のなくなったプレイヤが敗者となる.同時着手ゲームにおいてプレイヤは同時に盤面に着手を行う.結果として,両プレイヤの合法手がなくなったとき引き分けに終わる可能性が存在する.Synchronized Domineering は,古典的な二人組み合わせゲームDomineering の同時着手版である.本稿では,Alpha-Beta 探索によるSynchronized Domineering のコンピュータプログラムを紹介する.現在得られている実験結果では,Alpha-Beta 探索によるプレイヤはモンテカルロ法によるプレイヤよりもやや強い. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In combinatorial games two players take turns in alternation and in normal play convention the first player unable to move is the loser. In synchronized games the players make their moves simultaneously, and, as a consequence, there exists the possibility to get a draw when both players are unable to move. Synchronized Domineering is the synchronized version of Domineering, a classical two-player combinatorial game.In this paper, we present a computer program for Synchronized Domineering using an Alpha-Beta search approach. Experimental results so far obtained show that our Alpha-Beta approach is a bit more stronger than a Monte-Carlo approach. | |||||||
書誌情報 |
ゲームプログラミングワークショップ2008論文集 巻 2008, 号 11, p. 132-135, 発行日 2008-10-31 |
|||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |