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DFUCT の囲碁への応用について
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/97653
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/9765333fd2767-1066-4310-aef7-bad2fa406504
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2007 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | Symposium(1) | |||||||
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公開日 | 2007-11-09 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | DFUCT の囲碁への応用について | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Depth-First UCT and Its Application to Go | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||||
資源タイプ | conference paper | |||||||
著者所属 | ||||||||
東京大学大学院情報理工学研究科電子情報学専攻 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
公立はこだて未来大学システム情報科学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京大学大学院総合文化研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
中央大学研究開発機構 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Information and Communication Engineering, Graduate School of Information Science and Technology, University of Tokyo | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
School of Systems Information Science, Future University Hakodate | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Arts and Sciences, The University of Tokyo | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Research and Development Institute, Chuo University | ||||||||
著者名 |
吉本, 晴洋
× 吉本, 晴洋
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著者名(英) |
Yoshimoto, Haruhiro
× Yoshimoto, Haruhiro
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | UCT アルゴリズムは、モンテカルロ碁で利用されている代表的な最良優先探索である。本論文では、深さ優先探索を利用して、UCT を改良したアルゴリズム DFUCT(Depth-First UCT) を提案する。囲碁の次の一手の実験によると、DFUCT は UCT と同等の解答能力を保ちつつ、3%程度の速度の向上が見られた。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | The UCT algorithm is a representative best-rst search algorithm that has been popularly used in Monte Carlo Go. This paper presents the DFUCT (Depth-First UCT) algorithm, which is an ecient depth-rst variant of UCT. Experimental results in Go show that DFUCT achieves 3% improvement in running time, while the solving abilities of DFUCT and UCT are comparable. | |||||||
書誌情報 |
ゲームプログラミングワークショップ2007論文集 巻 2007, 号 12, p. 30-35, 発行日 2007-11-09 |
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出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |