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アイテム
3種類の理論値推定法の提案
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/97605
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/97605f6113d42-d1de-4dad-b903-708d7ad35973
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2005 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | Symposium(1) | |||||||
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公開日 | 2005-11-18 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 3種類の理論値推定法の提案 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Proposal of Three game-theoretical value prediction methods | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||||
資源タイプ | conference paper | |||||||
著者所属 | ||||||||
北陸先端科学技術大学院大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
北陸先端科学技術大学院大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
北陸先端科学技術大学院大学/科学技術振興事業団さきがけ研究21「機能と構成」領域 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Research Unit for Computers and Games, Japan Advanced Institute of Science and Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Research Unit for Computers and Games, Japan Advanced Institute of Science and Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Research Unit for Computers and Games, Japan Advanced Institute of Science and Technology / PRESTO, Japan Science and Technology Agency | ||||||||
著者名 |
北, 隼人
× 北, 隼人
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著者名(英) |
Kita, Hayato
× Kita, Hayato
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 理論値はゲームの最も重要な性質のひとつであり,N人零和完全情報ゲームには必ず存在する.しかし,複雑なゲームにおいてはそれを求めることはほとんど不可能といってよい.そこで我々は自己対戦実験の結果を対象とする3種類の理論値推定法を提案する.その推定法をいくつかのゲームに適用し,それぞれ結果について議論する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | One of the most important characteristic of a game is represented by its theoretical value. And Every N-player zero sum game with perfect information has a unique theoretical value. However, to find out the theoretical value of a game is time expensive and it is almost impossible to establish it in complex games. Therefore, we propose three different methods to predict the outcome of the game under ideal play. We apply these methods to some games and we discuss the validity of every single method. | |||||||
書誌情報 |
ゲームプログラミングワークショップ2005論文集 巻 2005, 号 15, p. 104-109, 発行日 2005-11-18 |
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出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |