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アイテム
車載ネットワークにおける HD-PLC の実験的評価
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/96330
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/96330d65682b5-8021-4c8a-bec4-82314d5bbf56
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Copyright (c) 2013 by the Institute of Electronics, Information and Communication Engineers
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AVM:会員:¥0, DLIB:会員:¥0 |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2013-11-28 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 車載ネットワークにおける HD-PLC の実験的評価 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Experimental Evaluation of HD-PLC for In-Vehicle Networks | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
京都工芸繊維大学大学院工芸科学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
京都工芸繊維大学大学院工芸科学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
京都工芸繊維大学大学院工芸科学研究科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Science and Technology, Kyoto Institute of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Science and Technology, Kyoto Institute of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Science and Technology, Kyoto Institute of Technology | ||||||||
著者名 |
大井, 浩輔
× 大井, 浩輔
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著者名(英) |
Kousuke, Ohi
× Kousuke, Ohi
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 自動車の高機能化により,自動車に搭載される ECU (Electronic Control Unit) の数は増加し,自動車制御における車載ネットワークの重要性が高まっている.また,ドライブレコーダ等の車両への導入により,車載ネットワークの伝送速度の向上が求められている.車載ネットワークの高速化には,配線形態の変化による配線の複雑化,配線量の増加が問題となる.したがって,現在主に使用されているバス型の配線形態を維持しネットワークの高速化を図ることが期待される.本稿では,分岐を有するバス型ネットワークである電力線を対象に用いられる電力線通信 (Power Line Communication,PLC) に着目する.PLC 技術の一種として HD‐PLC 方式がある.HD-PLC 方式は線路内の伝送特性が安定しない電力線上で高品質,リアルタイム性を実現できる性能を持つ.HD-PLC 方式のデータ信号がバス型ネットワーク内の分岐点で受ける影響を実験的に評価する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | According to high functionality of automobiles, the number of electronic control units (ECU) mounted on an automobiles is increasing. The enhancement of bit rate is required in in-vehicle network due to the integration with drive recorders et al. High bit-rate in-vehicle networks will be desired without changing the network topology and increasing the wiring harness weight. In this manuscript, the technologies of power line communication (PLC) are exploited to in-vehicle networks with a number of branches. The experiment of HD-PLC is conducted to evaluate the effect of branches on the performance in in-vehicle networks. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10438399 | |||||||
書誌情報 |
研究報告オーディオビジュアル複合情報処理(AVM) 巻 2013-AVM-83, 号 21, p. 1-6, 発行日 2013-11-28 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |