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アイテム
手指動作入力を併用した音声駆動型身体引き込みキャラクタの映像コンテンツ制作への応用
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/9484
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/9484a0291162-435c-4cc1-ac73-3d5e39ff92b6
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2008 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | Journal(1) | |||||||
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公開日 | 2008-08-15 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 手指動作入力を併用した音声駆動型身体引き込みキャラクタの映像コンテンツ制作への応用 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Application of Speech-driven Embodied Entrainment Character by Speech and Hand Motion Input to Video Contents Production | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 一般論文 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | journal article | |||||||
その他タイトル | ||||||||
その他のタイトル | ヒューマンインタフェース基礎 | |||||||
著者所属 | ||||||||
岡山県立大学大学院情報系工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
岡山県立大学情報工学部 科学技術振興機構戦略的創造研究推進事業 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
岡山県立大学情報工学部 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Systems Engineering, Okayama Prefectural University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of Computer Science and Systems Engineering, Okayama Prefectural University,CREST of Japan Science and Technology Agency | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of Computer Science and Systems Engineering, Okayama Prefectural University | ||||||||
著者名 |
大崎, 浩司
× 大崎, 浩司
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著者名(英) |
Kouzi, Osaki
× Kouzi, Osaki
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | InterPuppetは,発話音声からコミュニケーションの引き込み動作を自動生成する音声駆動型身体引き込みキャラクタInterActorに,手指動作による片手使い人形のような操作入力を併用したインタラクションキャラクタである.本論文では,InterPuppetを映像コンテンツ制作に応用し,InterPuppetによるコンテンツ制作の評価システムを構築している.さらに,システムを5日間使用したコンテンツ制作作業の評価と,制作されたコンテンツの視聴評価を行うことで,制作者と視聴者双方の視点から提案手法の有効性を示している. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | InterActor is a speech-input-driven CG-embodied interaction character that can generate communicative movements and actions for entrained interaction. InterPuppet, on the other hand, is an embodied interaction character that is driven by both speech input, similar to the InterActor, and hand motion input, like a puppet. In this study, we apply InterPuppet to video contents production, and we construct a system to evaluate the contents production by InterPuppet. The self-evaluation of long-term video contents production for 5 days and the sensory evaluation of the contents demonstrate the effectiveness of the developed system. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN00116647 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会論文誌 巻 49, 号 8, p. 2930-2941, 発行日 2008-08-15 |
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ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 1882-7764 |