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アイテム
ポジティブ・ネガティブ分析を備えたユーザレビュー集約管理システムの提案
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/91016
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/91016d99847a2-5a23-4890-b183-9e56b8071c87
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2013 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2013-03-11 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | ポジティブ・ネガティブ分析を備えたユーザレビュー集約管理システムの提案 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A proposal of the unified management system of the user review using analysis of positive and negative | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | ユーザー行動予測 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
神奈川工科大学大学院工学研究科情報工学専攻 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
神奈川工科大学大学院工学研究科情報工学専攻 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
神奈川工科大学大学院工学研究科情報工学専攻 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
神奈川工科大学大学院工学研究科情報工学専攻 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Course of Information and Computer Sciences, Graduate School of Kanagawa Institute of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Course of Information and Computer Sciences, Graduate School of Kanagawa Institute of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Course of Information and Computer Sciences, Graduate School of Kanagawa Institute of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Course of Information and Computer Sciences, Graduate School of Kanagawa Institute of Technology | ||||||||
著者名 |
小林, 亮
× 小林, 亮
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著者名(英) |
Tasuku, Kobayashi
× Tasuku, Kobayashi
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | ネットショッピングの普及とともに,ユーザレビューを商品購入の参考にする利用者が増加している.しかし,近年は EC サイトのほか,価格比較サイトやブログ,SNS など複数のサイトにユーザレビューが分散し,閲覧する際にサイト間を横断検索しなくてはならないという問題が発生している.また,EC サイトのユーザレビューでは,星印などによる点数評価とレビュー文章が掲載されるが,このような評価点数と文章だけでは,商品に対してポジティブな評価のみを閲覧したいときや,反対にネガティブな評価のみを閲覧したいときには不便である.そこで,これらの問題を解決するために,レビューのポジティブ・ネガティブ分析を備えたユーザレビュー集約管理システムを提案する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | The users who refer to a user review are also increasing in number with the spread of online shopping. However, decentralization of the user review to two or more websites has occurred in recent years. As for the user review of a major company shopping site, mark and a review text are published in many cases. However, it is inconvenient only by mark and the text to peruse positive or negative evaluation to goods. Then, in order to solve these problems, the user review unified management system equipped with positive and negative analysis of a review. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA1155524X | |||||||
書誌情報 |
研究報告グループウェアとネットワークサービス(GN) 巻 2013-GN-87, 号 1, p. 1-8, 発行日 2013-03-11 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |