WEKO3
アイテム
既存ECUを変更不要な車載LAN向け侵入検知手法
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/90660
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/906606c76b62f-432b-4ddf-82f7-671c809fc2a1
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2013 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2013-03-06 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 既存ECUを変更不要な車載LAN向け侵入検知手法 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Intrusion Detection for In-vehicle Networks without Modifying Legacy ECUs | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 車載システム | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
(株)日立製作所日立研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
(株)日立製作所日立研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hitachi Research Laboratory, Hitachi, Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hitachi Research Laboratory, Hitachi, Ltd. | ||||||||
著者名 |
大塚, 敏史
× 大塚, 敏史
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著者名(英) |
Satoshi, Otsuka
× Satoshi, Otsuka
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 近年の自動車では,制御の電子化と情報機器連携によりネットワークの重要性が高まる一方で,接続機器増加によりセキュリティリスクも高まっている.特に不正データを侵入させシステムを異常動作させるなりすまし攻撃は,論文等で実車での攻撃が実証されており対策が急務である.一方で,車載LANはすでに広く普及しており,既存ECU(Electronic Control Unit)の変更はコストおよびシステム信頼性に影響を及ぼす.本研究では,既存ECUに変更を行わずになりすまし攻撃の検知および防止が可能な侵入検知手法の実現を目的としており,本報告では,車載LANデータの周期性を活用して高い検知精度と侵入防止機能を実現する周期検知方式を提案する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | The in-vehicle networks in today's automobiles are generally used for computerized control of and connecting information technology devices to the automobile. On the other hand, increasing the connectivity creates greater security risks. “Spoofing attacks”, in which an adversary infiltrates malicious data into the in-vehicle network and makes the automobile behave abnormally, have been proved in research papers. Therefore, automobile countermeasures to these malicious infiltrations are needed. The problem is that changing legacy ECUs will affect the development costs and dependability of the system because in-vehicle network systems have already been developed for most automobiles. We focused on developing an intrusion detection system in this study that can detect and prevent spoofing attacks without modifying the legacy ECUs. We propose in this report a detection method that can detect intrusions at a high degree of accuracy and prevent them using a cyclic period of data. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12149313 | |||||||
書誌情報 |
研究報告組込みシステム(EMB) 巻 2013-EMB-28, 号 6, p. 1-5, 発行日 2013-03-06 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |