WEKO3
アイテム
顧客行動の観測に基づく顧客の重視する商品属性の推定
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/90556
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/90556507ed1f4-4bde-4fbd-b99c-c2ecede4c915
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2013 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2013-03-06 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 顧客行動の観測に基づく顧客の重視する商品属性の推定 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Estimation of Dominant Attributes of Product for Each Customer through Behavior Observation of Shopping | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 評価・分析 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
中央大学大学院理工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
中央大学理工学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
NTTメディアインテリジェンス研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
NTTメディアインテリジェンス研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Science and Engineering Chuo University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of Science and Engineering Chuo University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
NTT Media Intelligence Laboratories | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
NTT Media Intelligence Laboratories | ||||||||
著者名 |
奥澤, 美佳
× 奥澤, 美佳
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著者名(英) |
Mika, Okuzawa
× Mika, Okuzawa
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本稿では,実店舗での購買行動に基づいて各顧客が重視する商品属性を暗黙的に推定する手法を提案する.実店舗を模した環境にてセンサー観測した購買行動から重視属性を推定し,推定された重視属性を考慮して商品推薦を行うシステムを試作した.実験の結果,被験者 4 人中 3 人の重視属性の推定に成功し,推薦商品に対し高評価を得られた. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Our goal is to make a recommendation system based on taste of products for each customer estimated by observing their behavior in a retail store. The dominant attributes in customer's taste are estimated by Conjoint analysis of the attributes of product and the degree of interest in product estimated from customer's behavior. We achieved success 3 of 4 customers, in the experiment in the trial retail store. The products recommended by the system also were shown to be better suit for customers. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA1221543X | |||||||
書誌情報 |
研究報告ヒューマンコンピュータインタラクション(HCI) 巻 2013-HCI-152, 号 28, p. 1-5, 発行日 2013-03-06 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |