WEKO3
アイテム
Scenargieによる実マルチメディアアプリケーションの品質評価
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/89960
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/899603ae35f6a-4dbd-4672-aa4e-7c2970b9541d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2009 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | Symposium(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2010-09-06 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Scenargieによる実マルチメディアアプリケーションの品質評価 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Quality Evaluation for real multimedia applications by Scenargie | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||||
資源タイプ | conference paper | |||||||
著者所属 | ||||||||
(株)スペースタイムエンジニアリング | ||||||||
著者所属 | ||||||||
(株)スペースタイムエンジニアリング | ||||||||
著者所属 | ||||||||
Space-Time Engineering, LLC | ||||||||
著者所属 | ||||||||
早稲田大学/University of California, Los Angeles | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Space-Time Engineering, Japan, Inc | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Space-Time Engineering, Japan, Inc | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Space-Time Engineering, LLC | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Waseda University/University of California, Los Angeles | ||||||||
著者名 |
金田, 茂
× 金田, 茂
|
|||||||
著者名(英) |
Shigeru, Kaneda
× Shigeru, Kaneda
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | マルチメディアアプリケーションの品質評価では、ユーザが実際に感じるサービス品質を測定することが重要である。我々は、総合シミュレーションフレームワークScenargie上に、新たなエミュレーション機能を実装し、実アプリケーションと通信システムのシミュレーションとを協調動作させる仕組みを構築した。この環境を用いることで、システム構成やパラメータの変更によるアプリケーション品質への影響をユーザが実アプリケーションを通じて体感でき、ユーザレベルのサービス品質の評価が可能であることを示す。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | It is highly essential to evaluate multimedia applications based on the quality perceived by users. We have developed an emulation capability in Scenargie, a comprehensive simulation framework to accommodate this need. The emulation technique allows operational codes of applications and communication system models to synchronize as if simulation models are part of a physical communication system. In this paper, we show that the users of our emulator can perceive the quality of real multimedia applications with various system configurations, and also quality deterioration due to network conditions. | |||||||
書誌情報 |
マルチメディア通信と分散処理ワークショップ論文集 en : Multimedia Communication and Distributed Processing System Workshop 巻 2009, 号 9, p. 103-104, 発行日 2009-09-30 |
|||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |