WEKO3
アイテム
教材選択の自由度の高い学習における学習状況把握支援システム
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/88816
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/8881630719b40-7c34-4ac7-b89c-800227412dda
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2001 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | Symposium(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2001-10-24 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 教材選択の自由度の高い学習における学習状況把握支援システム | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A Support System for Grasping Learning Situations in Flexible Education based on Learners' Material Selecting | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||||
資源タイプ | conference paper | |||||||
著者所属 | ||||||||
会津大学コンピュータ理工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
会津大学コンピュータ理工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
会津大学コンピュータ理工学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
会津大学コンピュータ理工学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
会津大学コンピュータ理工学部 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Computer Science and Engineering,The University of Aizu | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Computer Science and Engineering,The University of Aizu | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
School of Computer Science and Engineering,The University of Aizu | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
School of Computer Science and Engineering,The University of Aizu | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
School of Computer Science and Engineering,The University of Aizu | ||||||||
著者名 |
中村, 勝ー
× 中村, 勝ー
|
|||||||
著者名(英) |
Shoichi, NAKAMURA
× Shoichi, NAKAMURA
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本論文では,学習者自らによる自由度の高い教材選択に基づく柔軟な学習を想定した教育支援システムについて述べる.このような学習形態においては,個々の学習者の学習状況をいかに把握するかが,従来の学習形態と比較すると教員にとってより重要な課題となる.ここでは,主に学習履歴取得方式と学習状況把握のための視覚的な情報の提示について述べ,本支援システムを用いた授業実験について報告する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In this research,a support system for learner-oriented education is proposed. In learner-oriented education,education materials are able to be selected flexibly by learners according to their interests,current knowledge and so on. In such a learning style,it is very important for instructors to grasp learning situations. This paper mainly describes a method to get learning histories and visual informations for grasping learning situations. Experiments with this support system have shown its effectiveness. | |||||||
書誌情報 |
マルチメディア通信と分散処理ワークショップ論文集 巻 2001, 号 13, p. 195-200, 発行日 2001-10-24 |
|||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |