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アイテム
ARのための光源環境と物体の反射特性のオンライン推定
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/88229
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/88229ba11bc4d-fccb-4211-9486-39e7266836c5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]()
2100年1月1日からダウンロード可能です。
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Copyright (c) 2013 by the Institute of Electronics, Information and Communication Engineers
This SIG report is only available to those in membership of the SIG. |
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CVIM:会員:¥0, DLIB:会員:¥0 |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2013-01-16 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | ARのための光源環境と物体の反射特性のオンライン推定 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Online lighting and reflectance estimation for AR systems | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学大学院情報科学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学大学院情報科学研究科/大阪大学サイパーメデイアセンター | ||||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学大学院情報科学研究科/大阪大学サイパーメデイアセンター | ||||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学大学院情報科学研究科/大阪大学サイパーメデイアセンター | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Information Science and Technology, Osaka University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Information Science and Technology, Osaka University / Cybermedia Center, Osaka University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Information Science and Technology, Osaka University / Cybermedia Center, Osaka University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Information Science and Technology, Osaka University / Cybermedia Center, Osaka University | ||||||||
著者名 |
安原, 広幸
× 安原, 広幸
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著者名(英) |
Hiroyuki, Yasuhara
× Hiroyuki, Yasuhara
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | ARにおいてバーチャル物体を実空間に配置する上で写実性の高いシーンを作るために重要になるのが,陰影や映り込み等の光学的な整合性の問題である.本研究では,この問題を解決するために平面を複数視点から撮影した画像の輝度値を元にして光源方向を推定し,実画像と合成画像の比較により光源環境と物体の反射特性を推定する.実装の結果,我々の提案するシステムが光源環境と物体の反射特性を推定しつつ,その結果を実時間で描画に反映させられることを確認した. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | It is important to render virtual objects photo-realistically and to resolve photometric registration prob lems such as shadow and shading of virtual objects and their image quality are consistent with those of the real. To resolve this problem, we estimate light source direction based on the intensity values of the real surface's images taken frome multiple viewpoints. After that we estimate lighting environment and reflectance of the surface compareing between real images and synthetic images. Experimental results show that our system can estimate lighting environment and reflectance of the surface, and use their parameters for AR scene rendering simultaneously. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11131797 | |||||||
書誌情報 |
研究報告コンピュータビジョンとイメージメディア(CVIM) 巻 2013-CVIM-185, 号 54, p. 1-6, 発行日 2013-01-16 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |