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アイテム
プローブカーデータによるリンク交通量推定手法の有効性評価
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/86843
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/86843d4c8ddfc-8e1f-4d39-9ea8-563c3a675b59
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2012 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2012-11-08 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | プローブカーデータによるリンク交通量推定手法の有効性評価 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A Performance Study on Link Volume Estimation using Floating Car Data | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 交通量 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学大学院情報科学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学大学院情報科学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学大学院情報科学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学大学院情報科学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学大学院情報科学研究科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Information Science and Technology, Osaka University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Information Science and Technology, Osaka University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Information Science and Technology, Osaka University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Information Science and Technology, Osaka University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Information Science and Technology, Osaka University | ||||||||
著者名 |
大道, 修
× 大道, 修
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著者名(英) |
Osamu, Daido
× Osamu, Daido
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 近年,車両自体がセンサとなって,走行速度やその変化などの走行状況を逐次収集するプローブカーシステムが注目を浴びている.しかし,車両全体に占めるプローブカーの割合は現状では数 % 程度に留まっており,プローブカーで観測されたデータのみからの交通量推定は容易ではない.我々の研究グループでは,あらかじめ様々な交通状況を集計しておき,プローブカーにより観測されたデータに適合する交通状況を発見することにより,道路網におけるリンク交通量を推定可能な手法を提案している.この手法では,様々な状況における旅行時間と交通密度の関係を示す網羅的なデータを事前に求め,この網羅的なデータから,プローブカーの旅行時間に該当する交通状況を発見することで,リンク交通量の推定を行う.本論文では,提案手法が有効な状況について検証するための評価実験を行い,その結果,リンク内で様々な交通密度が観測され,異なる交通状況を適切に判別できる網羅的なデータを集計可能な状況において,平均 16% 程度の誤差でリンク交通量を推定できることを示した. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Recently, it becomes more important to gather traveling speed and position information in real-time from sensors mounted on cars, which are called floating cars. However, the number of floating cars is not still sufficient to observe whole traffic and an efficient estimation method is mandatory. We have proposed a method to estimate link volumes from such limited floating car data. To estimate link volumes from travel time distribution observed by floating cars, this method assumes that the relationship between link travel time and traffic density on each link has been already prepared in every situation exhaustively. Measuring similarity between this exhaustive data and an observed travel time distribution from floating cars, link volumes can be estimated. In this paper, we conducted experiments to evaluate situations in which the proposed method is effective. As a result, it is shown that the proposed method can estimate link volumes accurately with exhaustive data that is composed of various traffic densities. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11515904 | |||||||
書誌情報 |
研究報告 高度交通システム(ITS) 巻 2012-ITS-51, 号 20, p. 1-8, 発行日 2012-11-08 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |