WEKO3
-
RootNode
アイテム
実行テスト系列を取り入れた小コンテスト形式の初級C演習-学生の得点状況の時系列分析による活性度の推定-
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/85854
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/858543d72fb12-1f3c-43ee-9cf2-0a0b07e6fbbf
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2012 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-10-06 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 実行テスト系列を取り入れた小コンテスト形式の初級C演習-学生の得点状況の時系列分析による活性度の推定- | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Introductory C Programming Exercises Based on Contest Style Using Execution Test Series - Classification and Estimation of Student Behavior Patterns by Answering Situation Logs - | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
香川大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
香川大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kagawa University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kagawa University | ||||||||
著者名 |
富永, 浩之
西村, 智治
× 富永, 浩之 西村, 智治
|
|||||||
著者名(英) |
Hiroyuki, Tominaga
Tomoharu, Nishimura
× Hiroyuki, Tominaga Tomoharu, Nishimura
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 実行テスト系列を取り入れた小コンテスト形式の初級C演習を提案し,大会支援サーバtProgrEssを開発している.試験時間や時間調整点などの得点ルールを改良しながら,これまで数年にわたり授業実践を行ってきた.各コンテストにおける学生の提出状況と積算得点を時系列で捉え,成績で4群に分けて分析した.各群の特徴や振舞いパターンの類型化を議論し,活性度を推定する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | To improve introductory C language lesson in an engineering college, we have proposed a small contest style exercise in classroom and homework. We have developed tProgrEss, the contest management Web server. It judges an uploaded program by an execution test with input and output data. To adjust a contest for beginners, we offer several preparation tests, which are for step-by-step sub-goals as partial specification. We set the rule of partial points and plus or minus points based on time. The system shows the result of judgment and exhibits the ranking page immediately. We carried out several educational practices in 2010 and 2011. For analyzing the results, we introduce two kinds of time series graph about total submission and personal points. We classify four groups by score and illustrate behavior patterns. We discuss estimation of student activity by the graph. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10096193 | |||||||
書誌情報 |
研究報告コンピュータと教育(CE) 巻 2012-CE-116, 号 15, p. 1-8, 発行日 2012-10-06 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |