WEKO3
アイテム
3DCGにおけるカメラ視点を考慮したリアルタイム剛体アニメーションに関する研究
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/83497
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/83497ee292ceb-d621-4ce7-a406-c2df1f205500
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2012 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2012-08-22 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 3DCGにおけるカメラ視点を考慮したリアルタイム剛体アニメーションに関する研究 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | On rigid body animation taking into account the 3D computer graphics camera viewpoint | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | アニメーションとレンダリング | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
東京工科大学大学院バイオ・情報メディア研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京工科大学メディア学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京工科大学メディア学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京工科大学メディア学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京工科大学メディア学部 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School, Tokyo University of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tokyo University of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tokyo University of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tokyo University of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tokyo University of Technology | ||||||||
著者名 |
成田晃
× 成田晃
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 映画やゲームの制作で用いる 3 次元コンピュータグラフィックスにおいて,物理シミュレーションはリアリティのあるアニメーションを生成するための重要な手段である.一般に,物理シミュレーション結果にユーザーの意図を反映させるには多くのパラメータ調整が必要で,現実には意図の反映は困難である場合が多い.本研究では,剛体アニメーションを対象とし,爆破シミュレーション等で多くの剛体破片が飛び散る場合の動きに意図を反映させる課題に取り組む.本稿では,カメラに破片が降り注ぐ場合の好ましくない動きの制御について述べる.カメラの周囲に力場を生成することにより,破片ができるだけ自然にカメラを避けるようにする剛体物理アニメーション制御手法を提案する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In using computer graphics for making games or motion pictures, physics simulation is an important tool to generate realistic animation. In general, it is necessary to fine-tune a number of physical parameters in order to reflect the user intention on the results of physics simulation. Thus the reflection of user intention is practically very difficult. We focus on the rigid body simulation and address the problem to reflect an intention on the movements of spattering rigid fragments broken by a simulated explosion. This paper describes how to control the undesired movements of fragments flying toward the camera. We propose a rigid body animation control method to get the fragments to avoid the camera as unobserved as possible. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10100541 | |||||||
書誌情報 |
研究報告グラフィクスとCAD(CG) 巻 2012-CG-148, 号 9, p. 1-6, 発行日 2012-08-22 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |