WEKO3
アイテム
移動体・基地局間周期情報転送方式における輻輳制御についての検討
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/81027
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/810271d4b3fd6-056e-48d9-92e4-6c29865c617d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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2100年1月1日からダウンロード可能です。
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Copyright (c) 2012 by the Institute of Electronics, Information and Communication Engineers
This SIG report is only available to those in membership of the SIG. |
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UBI:会員:¥0, DLIB:会員:¥0 |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2012-03-05 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 移動体・基地局間周期情報転送方式における輻輳制御についての検討 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A Study on Congestion Control for A Periodic Information Transfer System between Mobile Hosts and a Base Station | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
新潟大学工学部情報工学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
:新潟大学大学院自然科学研究科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of Engineering, Niigata University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Science and Technology, Niigata University | ||||||||
著者名 |
松田, 裕介
× 松田, 裕介
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著者名(英) |
Yusuke, Matsuda
× Yusuke, Matsuda
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 世界的に高齢化が進み,今後は自動車利用者に占める高齢者の割合も増加していくと考えられる.身体機能の低下により高齢者にとって自動車の運転は負担となるため,負担を軽減するための安全運転支援システムの必要性が高い.そこで,事故の起きやすい交差点に基地局を設置し,位置情報の取得・無線通信機能を有した端末を持つ車両,歩行者が,位置情報を周期的に基地局に送信する.基地局は端末の位置情報から,周辺の車両や歩行者間での交通事故の発生を予測し,警告を行う.本システムにおいて端末数の増加による輻輳状態を抑制する輻輳制御方式を提案し,シミュレーションにより有効性を示す. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Since the aging society is approaching and coming worldwide, the ratio of aged drivers will increase in the near future. Considering that driving may be a load for the aged due to degradation in body function with aging, a driving assistance system for safe driving may be useful to assist them in driving. Specifically, a base station is setup around an intersection, and a device with GPS and wireless transceiver, attached to each vehicle or pedestrian, periodically sends location information to the base station. The base station then analyzes the received information, predicts possibility of traffic accidents among vehicles and pedestrians, and sends alarm signals to them, if necessary. When there are too many devices around the base station, congestion may occur. This paper presents a congestion control method and shows the effectiveness of the method based on simulation. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11838947 | |||||||
書誌情報 |
研究報告ユビキタスコンピューティングシステム(UBI) 巻 2012-UBI-33, 号 3, p. 1-5, 発行日 2012-03-05 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |