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アイテム
歩行者シミュレータNetMASを用いた網羅的分析
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/80982
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/80982b433c968-a0e4-4d02-91d5-ebf139993562
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2012 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2012-03-04 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 歩行者シミュレータNetMASを用いた網羅的分析 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Comprehensive Analysis using Pedestrian Simulator: NetMAS | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
独立行政法人産業技術総合研究所サービス工学研究センター/科学技術振興機構さきがけ | ||||||||
著者所属 | ||||||||
独立行政法人産業技術総合研究所サービス工学研究センター/科学技術振興機構さきがけ | ||||||||
著者所属 | ||||||||
独立行政法人産業技術総合研究所サービス工学研究センター | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Center for Service Research (CfSR), National Institute of Advanced Industrial Science and Technology (AIST) / Japan Science and Technology Agency (JST), Precursory Research for Embryonic Science and Technology (PRESTO) | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Center for Service Research (CfSR), National Institute of Advanced Industrial Science and Technology (AIST) / Japan Science and Technology Agency (JST), Precursory Research for Embryonic Science and Technology (PRESTO) | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Center for Service Research (CfSR), National Institute of Advanced Industrial Science and Technology (AIST) | ||||||||
著者名 |
岡田, 崇
× 岡田, 崇
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著者名(英) |
Takashi, Okada
× Takashi, Okada
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 近年,実世界情報の計測や状況の認識,知識の蓄積を可能とする研究が進み,これらを元に社会システムにおけるボトルネックの発見や妥当性を検証する社会シミュレーションに対するニーズが高まっている.本研究では,シミュレーションを特定のルールに基づき網羅的に分析する機構とそれを用いたシミュレーション例として花火大会における一方通行規制の効果について検証する.多数の歩行者を効率的に誘導し,また群衆事故を引き起こさない様な交通計画を歩行者シミュレータ NetMAS を用いて解析し,最も混雑の少ない交通計画を得ることができた. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In this paper, we propose a structure of comprehensive analysis depending on rules, and verify effects of a one-way traffic control as an example of a simulation using the structure. On a large-scale event such as Japanese fireworks display, we simulate thousands of pedestrians and it's navigation using pedestrian simulator: NetMAS. Finally, we could found a least crowded traffic control as the result. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11135936 | |||||||
書誌情報 |
研究報告知能システム(ICS) 巻 2012-ICS-166, 号 5, p. 1-6, 発行日 2012-03-04 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |