WEKO3
アイテム
会話時の眼球の跳躍運動と固視微動の分析及び合成手法の提案
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/80176
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/80176c3b5be72-58e7-405f-8eea-4b043c15da68
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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2100年1月1日からダウンロード可能です。
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Copyright (c) 2012 by the Institute of Electronics, Information and Communication Engineers
This SIG report is only available to those in membership of the SIG. |
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CVIM:会員:¥0, DLIB:会員:¥0 |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2012-01-12 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 会話時の眼球の跳躍運動と固視微動の分析及び合成手法の提案 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Analysis and synthesis of saccades and involuntary eye movements in fixation during conversations | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
早稲田大学森島研究室 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
早稲田大学森島研究室 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
早稲田大学森島研究室 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
早稲田大学森島研究室 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
早稲田大学森島研究室 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Morishima Laboratory,Waseda University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Morishima Laboratory,Waseda University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Morishima Laboratory,Waseda University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Morishima Laboratory,Waseda University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Morishima Laboratory,Waseda University | ||||||||
著者名 |
岩尾, 知頼
× 岩尾, 知頼
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著者名(英) |
Tomoyori, Iwao
× Tomoyori, Iwao
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | コンピュータグラフィクスで人間の動作を自然に表現するためには眼球運動をリアルに再現することが非常に重要である。本研究では実際の眼球運動の測定結果をもとにしたリアルな眼球のアニメーションの生成を目的とする。まず、眼球運動を跳躍運動と固視微動の 2 種類に区別する。さらにそれぞれの眼球運動を確率モデルで表すことによって、リアルな眼球運動の自動的な生成が可能となった。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | For generation of human motions naturally, it is important to synthesize realistic human eye movements in Computer Graphics. In this research, we generate probability models of eye movements according to measuring data. First, we separate eye movements by two different types, saccades and involuntary eye movements in fixation. Second, we approximate these movements as probability models respectively, then, we apply the models to CG characters. As a result, we realize to synthesize realistic eye movements automatically. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11131797 | |||||||
書誌情報 |
研究報告コンピュータビジョンとイメージメディア(CVIM) 巻 2012-CVIM-180, 号 44, p. 1-1, 発行日 2012-01-12 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |