WEKO3
アイテム
魅力的な3D映像の制作技術
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/80151
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/8015126f340b5-e7c3-4a27-82c0-52ff75a88c2f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]()
2100年1月1日からダウンロード可能です。
|
Copyright (c) 2012 by the Institute of Electronics, Information and Communication Engineers
This SIG report is only available to those in membership of the SIG. |
|
CVIM:会員:¥0, DLIB:会員:¥0 |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-01-12 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 魅力的な3D映像の制作技術 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Production Technology of the Attractive 3D Movies | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | チュートリアル | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
(財)デジタルコンテンツ協会 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Digital Content Association of Japan | ||||||||
著者名 |
田中, 勉
× 田中, 勉
|
|||||||
著者名(英) |
Tsutomu, Tanaka
× Tsutomu, Tanaka
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 輻輳と調節が乖離しない “快適 3D 表示空間 (視差量)” が存在する。この快適 3D 空間と三次元相似な制作空間を使用すれば、被写体の立体性と空間の線形性を保証できる。魅力的な 3D 映像表現には欠かせない要素である。また、視差と並んで光沢の上手な使い方が重要である。(財)DCAJ は、(株)オムニバス・ジャパン、ソニーピーシーエル(株)、パナソニック映像(株) と共に、3D 映像クリエイターの育成ツールとして 「3D 映像制作支援のための映像集・解説集』、『魅力的な 3D 映像表現を用いた映像集 (短編作品)」 を制作した。本講演ではこの成果を中心に解説し、快適性の阻害要素である両眼非対応などの新たな取り組みも紹介する。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | "Comfortable 3D window space (quantity of parallax)11 without the disparity between convergence and accommodation does exist. 3D movies will be guaranteed the three-dimensionality of each object and the linear location among the objects which are the indispensable elements for attractive 3D picture expression if a production space similar to the comfortable 3D window space is used. Also, how to tactfully use luster is important as well as parallax. Digital Content Association of Japan (DCAJ), Omnibus Japan Co., Ltd., Sony PCL Co., Ltd. and Panasonic Visuals, Inc. have produced "A Collection of 3D Movie Samples for Support to 3D Movie Creators11 and "A Collection of Movies Using Attractive 3D Picture Expression" as educational tools for 3D movie creators. I will mainly talk about the two deliverables and also about the inhibition element of the comfort such as non-compliant pixels with both eyes, etc. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11131797 | |||||||
書誌情報 |
研究報告コンピュータビジョンとイメージメディア(CVIM) 巻 2012-CVIM-180, 号 19, p. 1-6, 発行日 2012-01-12 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |