WEKO3
アイテム
過去のGPS衛星情報を利用した高精度位置推定―郊外路と都心部における検証―
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/77585
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/775857869fe97-44a0-447b-b90b-2c68122db8e4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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2100年1月1日からダウンロード可能です。
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Copyright (c) 2011 by the Institute of Electronics, Information and Communication Engineers
This SIG report is only available to those in membership of the SIG. |
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ITS:会員:¥0, DLIB:会員:¥0 |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2011-09-21 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 過去のGPS衛星情報を利用した高精度位置推定―郊外路と都心部における検証― | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Accurate Positioning using Virtually Increased GPS Satellites taken from Past Driving -Evaluation in suburban and urban areas- | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
(株)豊田中央研究所/名古屋大学大学院情報科学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
(株)豊田中央研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
(株)豊田中央研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
名古屋大学大学院情報科学研究科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Toyota Central R&D Labs., Inc. / Nagoya University Graduate School of Information Science | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Toyota Central R&D Labs., Inc. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Toyota Central R&D Labs., Inc. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Nagoya University Graduate School of Information Science | ||||||||
著者名 |
小島, 祥子
× 小島, 祥子
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著者名(英) |
Yoshiko, Kojima
× Yoshiko, Kojima
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 高精度地区は制御や警報などの運転支援システムに有効であり,1m の精度が必要と考えられている.現在の高精度地図生成は予め絶対位置精度が高い路面画像情報を利用するため,高価な高精度測位システムを搭載した専用の車両や航空写真測量が必要であった.そのため,生成コストが高くなり高精度地図の普及は進んでいない.我々は今までに,一般車両によって取得された汎用 GPS と車載カメラ情報をプローブシステムを用いて収集し,別時刻の衛星情報を集めて擬似的に衛星数を増加させ,絶対座標の高精度化を図る手法を提案している.GPS 衛星の受信状況が異なる郊外路と都心部の環境において提案手法を適用した結果,郊外路では 10 回の走行によって取得した GPS 衛星情報を用いることによって,1m 精度の実現の見込みを得た. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | High accuracy maps are effective in driver assistance systems such as a warning system, and 1m accuracy is required in these high accuracy maps. The highly accurate positioning system is required for the current high accuracy map generation because the generation method uses high accuracy road area information whose absolute positional accuracy is high. Then the high accuracy map has not been become widely used due to the cost. We had proposed a new automatically accurate map generation method by using a standard GPS and an in-vehicle camera. The method can estimate accurate global position by totally optimizing GPS satellites information collected by probe systems. This accurate positioning method has been applied to suburban and urban area. The estimation accuracy has been evaluated in this report. Virtually increased GPS satellites taken from 10 times past driving have promising to realize 1m accuracy positioning. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11515904 | |||||||
書誌情報 |
研究報告 高度交通システム(ITS) 巻 2011-ITS-46, 号 7, p. 1-6, 発行日 2011-09-21 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |