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アイテム
駐車待ち所要時間を最小化する駐車場ナビゲーションの提案
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/77378
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/7737823e2a735-dd64-4f58-aa8e-1c702be05285
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2011 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2011-09-08 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 駐車待ち所要時間を最小化する駐車場ナビゲーションの提案 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A Distributed Method of Quick Parking Navigation | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
奈良先端科学技術大学院大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
奈良先端科学技術大学院大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
九州大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
滋賀大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
奈良先端科学技術大学院大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
奈良先端科学技術大学院大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Nara Institute of Science and Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Nara Institute of Science and Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kyushu University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Shiga University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Nara Institute of Science and Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Nara Institute of Science and Technology | ||||||||
著者名 |
劒持, 真弘
× 劒持, 真弘
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著者名(英) |
Masahiro, Kenmotsu
× Masahiro, Kenmotsu
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 混雑時の大型駐車場では駐車スペースを見つけるまで長い時間を要する.本稿では駐車場のゾーン間の移動にかかる時間の統計情報と,車両入出庫検知に基づいて各駐車ゾーンにおける駐車待ち時間を予測することで,車両が駐車場に入ってから駐車を完了するまでの時間が最小となる駐車経路を提示する手法を提案する.提案手法では駐車場に設置された中央サーバから,各駐車ゾーンへ移動にかかる推定時間,及びそのゾーンで駐車できる推定確率の情報が各車両へ送信され,車両がその情報を基に,駐車場内の全経路に対して駐車できるスペースを見つけるまでの時間期待値を計算することで,駐車待ち時間が最小となる経路をドライバーに提示する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Finding a parking space in a crowded parking lot costs long time. In this paper, based on real-time parking detection information and statistical parking lot usage information, we propose a navigation system which minimizes the parking time by using an parking time prediction scheme. By the proposed method, a parking server estimates the waiting time in each parking zone, adjusts the estimated waiting time by using the latest sensed parking/leaving information, and sends the estimated results to cars at the entrance gates. Based on this estimation, every car running, the proposed method provides each driver with a recommended parking route by which the expected parking time is minimum. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10116224 | |||||||
書誌情報 |
研究報告マルチメディア通信と分散処理(DPS) 巻 2011-DPS-148, 号 7, p. 1-7, 発行日 2011-09-08 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |