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アイテム
匠深-TAKUMI- :深度情報に基づく実時間NPRシステム
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/74074
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/74074b7df6409-1352-42cd-8b67-dc62e7e5df92
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2011 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2011-05-06 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 匠深-TAKUMI- :深度情報に基づく実時間NPRシステム | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | TAKUMI : Renderer for Animated Cartoon with Depth Map | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | レンダリング | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
関西学院大学理工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
関西学院大学理工学研究科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
School of Science and Technology, Kwansei Gakuin University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
School of Science and Technology, Kwansei Gakuin University | ||||||||
著者名 |
若間, 弘典
× 若間, 弘典
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著者名(英) |
Hironori, Wakama
× Hironori, Wakama
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本稿ではカメラから得られた実画像に対して遠近感や立体感を残した NPR をリアルタイムに行うシステム 「匠深-TAKUMI-」 を提案する.これまで静止画に対してアニメ調表現を行う多くのシステムが提案されてきたが,画面全体に一様な輪郭線抽出やトーン単純化処理を実施するため,遠近感や立体感が損なわれる問題があった.本システムでは実画像と対応した深度情報を用いてこの問題の解決を図る.輪郭線の遠近の描き分けに深度情報に基づく平滑化フィルタを用い,トーン単純化に被写体の法線情報に基づく平滑化を行う.GPU を利用することでリアルタイムでの動作を実現した.本システムの利用により,実動画像からのエンタテイメントへの応用が期待される. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | This paper proposes a new non-photorealistic rendering method using a depth map, and introduces a real-time cartoon-like video converter called TAKUMI, based on the proposed method. here have been proposed many systems that convert an given image into non- photorealistic one. Images that these conventional methods renders lack in perspective, due to processing equally applied to the whole image. We propose a method that solve using a depth map. The proposed method generates cartoon-like jump edges based on depth informa- tion, and adjusts the tone color of region of the same plane considering the values of normal lines. TAKUMI, implemented the proposed method using Kinect, works at the frame rates or 30fps. We expect TAKUMI to be used in the fields of entertainment and content production. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12049625 | |||||||
書誌情報 |
研究報告エンタテインメントコンピューティング(EC) 巻 2011-EC-20, 号 7, p. 1-6, 発行日 2011-05-06 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |