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アイテム
都市など広域空間の効率的モデリングおよびレンダリング手法について
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/73326
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/73326a6c994fb-23cb-4ab8-912e-c477349b4374
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2011 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2011-03-10 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 都市など広域空間の効率的モデリングおよびレンダリング手法について | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Introduction of City Modeling Project -capturing, modeling and rendering of large scale scene- | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | オーガナイズドセッション | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
鹿児島大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
埼玉大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
埼玉大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
埼玉大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kagoshima University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Institute of Industrial Research, University of Tokyo | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Institute of Industrial Research, University of Tokyo | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Saitama University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Saitama University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Saitama University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Institute of Industrial Research, University of Tokyo | ||||||||
著者名 |
川崎, 洋
× 川崎, 洋
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著者名(英) |
Hiroshi, Kawasaki
× Hiroshi, Kawasaki
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 著者らの研究グループはこれまで,建物など市街の構造物の形状やテクスチャなどの情報を取得し,これをコンピュータグラフィクス(CG)により現実感豊かに計算機内に再現する研究や開発を行ってきた.本発表では,これまで研究グループが取り組んできた手法の概略を述べるとともに,最近の研究成果である,広域空間の情報の効率的な取得方法や,テクスチャ品質の向上手法,ドライビングシミュレータとしての応用方法などについて紹介する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | More than 10 years, authors research group has tried to achieve an efficient acquisition of shape and texture of buildings in the urban city, modeling of them and photo-realistic rendering techniques by computer graphics. In this presentation, brief explanations of recent contributions of the authors work are presented, such as aquisition of large 3D city by integrating multiple car-mounted videos, efficient technique to remove obstacles from building textures, and photo-realistic driving simulator using omni-images. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11131797 | |||||||
書誌情報 |
研究報告コンピュータビジョンとイメージメディア(CVIM) 巻 2011-CVIM-176, 号 10, p. 1-7, 発行日 2011-03-10 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |