WEKO3
アイテム
学習コンテンツ中の難解用語のタクソノミーと連動した意見交換掲示板システムの報告
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/71407
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/714074e5b9932-6dcb-4c8e-9d06-fbe4f93f9d41
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2010 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2010-12-02 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 学習コンテンツ中の難解用語のタクソノミーと連動した意見交換掲示板システムの報告 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Report of Opinion exchange bulletin board system that synchronized with taxonomy of a difficult term in contents | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
神戸大学経済経営研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
NPO法人学習開発研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
NPO法人学習開発研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kobe University, Reserch Institute for Economics & Business Administration | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
NPO Institute for Learning Development | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
NPO Institute for Learning Development | ||||||||
著者名 |
松本, 哲
× 松本, 哲
|
|||||||
著者名(英) |
Satoru, Matsumoto
× Satoru, Matsumoto
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | VOD コンテンツを用いた協調自律学習にて,学習コンテンツ中の難解と感じた用語と充分理解している用語を関連づけて学習者がシステムに登録する.登録された用語毎にシステムが自動生成した掲示板にて,学習者同士解説や質問を行う.協調自律学習の一手法と考えクラウド上に支援システムを作成した.登録された難解な用語を調べることで,コンテンツへの詳細な解説を追加すべき箇所が明らかになる.このシステムを利用した試行授業の報告も行う. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | The term understood as the term felt that the learner is difficult enough is related and it registers to the system In the cooperation autonomy study that uses VOD contents. Everyone questions and explains on the Bulletin board of each registered term that system generated automatically. The supporting system of the cooperation autonomy study was made on Cloud. The part where a detailed explanation should be added to contents by examining the registered difficult term is clarified. It reports on the trial class using this system. | |||||||
書誌情報 |
研究報告教育学習支援情報システム(CLE) 巻 2010-CLE-3, 号 5, p. 1-3, 発行日 2010-12-02 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |