WEKO3
アイテム
700MHz帯と5.8GHz帯を用いた歩車間通信の提案
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/70884
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/70884863a97f4-458a-418a-bb8f-66ec7da9bd28
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2010 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2010-11-04 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 700MHz帯と5.8GHz帯を用いた歩車間通信の提案 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Proposal of a communication systems between Pedestrian and Vehicle that uses 700MHz and 5.8GHz band | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | ITS通信方式 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
千葉工業大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
千葉工業大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
千葉工業大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Chiba Institute of Tecnology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Chiba Institute of Tecnology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Chiba Institute of Tecnology | ||||||||
著者名 |
馬場, 秀芳
× 馬場, 秀芳
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著者名(英) |
Hideyoshi, Baba
× Hideyoshi, Baba
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | ITS (Intelligent Transport Systems) では,交通事故を削減する研究が行われている.その研究分野の 1 つとして車両と車両で直接通信を行う車車間通信がある.しかし,交通事故は車両だけの問題ではなく歩行者のことも考えなければならない.また,ITS の分野に 700MHz 帯の周波数帯域が割り当てられている.そこで本研究では,700MHz 帯と 5.8GHz 帯の 2 つの周波数帯域を利用して歩行者と車両を直接通信させる歩車間通信の方法を提案する.提案方式をシミュレーションを用いて評価し,二つの帯域を利用することの利点について検討を行う. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In ITS(Intelligent Transport Systems), many researches are done to reduce the traffic accidents. Some of these utilize inter-vehicle communication which is used to exchange data between vehicles directly. However, the traffic accidents are caused between not only the vehicles but vehicle and pedestrian. Moreover, in Japan, 700MHz band radio is assinged to use in ITS applications. In such situation, we propose a direct communication method between pedestrian and vehicle using both 700MHz and 5.8GHz band radio to reduce the traffic accidents. We evaluate the proposed system by using computer simulation and discuss about the effectiveness of using dual-band radio to ensure the safety of the pedestrian. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11515904 | |||||||
書誌情報 |
研究報告高度交通システム(ITS) 巻 2010-ITS-43, 号 6, p. 1-6, 発行日 2010-11-04 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |