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アイテム
エコイノベーションにおける消費者行動に関する研究
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/62412
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/62412d8b5c7b0-1989-41fb-baf8-f74c8747adb5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2009 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2009-05-29 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | エコイノベーションにおける消費者行動に関する研究 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A Study on Consumer Behavior in Eco-Innovation | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
京都大学大学院情報学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
京都大学大学院情報学研究科/野村総合研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
京都大学大学院情報学研究科/野村総合研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Informatics, Kyoto University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Informatics, Kyoto University / Nomura Research Institute | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Informatics, Kyoto University / Nomura Research Institute | ||||||||
著者名 |
灘本, 裕紀
× 灘本, 裕紀
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著者名(英) |
Hironori, Nadamoto
× Hironori, Nadamoto
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 近年,地球環境問題に対する意識が高まっている.これを受けて,環境問題の克服と経済原理の変革とを両立するエコイノベーションという新たな概念が注目されている.このエコイノベーションの発展には,環境配慮型の消費者行動への理解が必要である.本研究では,この環境配慮型の消費者行動,特に 「所有から利用へ」 や 「参加者意識」 などの新しい消費者行動に注目し,そのモデル化のための基礎的な検討と考察を行った. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In late years consciousness for the global environment problem rises. And, eco-innovation, which is a new concept to be compatible with the change of the economic principle and the conquest of the environmental problem, is being watched as an important concept. Understanding to the consumer behavior of the environmental consideration type is necessary for development of eco-innovation. In this study, we paid attention to consumer behavior of the environmental consideration type, such as "participant consciousness" and "from possession to use". And, we made fundamental investigation for the modeling of consumer behavior. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11238429 | |||||||
書誌情報 |
研究報告電子化知的財産・社会基盤(EIP) 巻 2009-EIP-44, 号 7, p. 1-6, 発行日 2009-05-29 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |