WEKO3
アイテム
群れ行動特性に基づくマルチエージェント戦闘モデル
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/61723
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/617236c50e037-7180-46e8-9f24-caca0280506e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2009 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2009-02-23 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 群れ行動特性に基づくマルチエージェント戦闘モデル | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Multi-agent Combat Modeling based on the Property of Flocking Behavior | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
防衛大学校'情報工学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
防衛大学校'情報工学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
防衛大学校'情報工学科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Computer Science, National Defense Academy | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Computer Science, National Defense Academy | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Computer Science, National Defense Academy | ||||||||
著者名 |
山本, 聡彦
× 山本, 聡彦
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著者名(英) |
ToshihikoYamamoto
× ToshihikoYamamoto
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 戦闘に関する研究は,ランチェスター方程式による兵力損耗過程を連立微分方程式によって解析することがこれまで主として行われているが,それは確率現象である交戦結果の平均的な特性を述べるにとどまり,多くの前提条件も必要であった.しかし現実に生起している戦闘は,非線形性,相互作用,空間的特性とったランチェスターの連立微分方程式のみでは記述できない面が多くある.本研究においては,マルチエージェントシミュレーションにより,3 次元空間における航空戦闘をモデル化し,エージェントが群れを形成し,集団戦闘を行う場合やエージェントが回避,追跡の意思をもち,行動することによって戦闘にどのような影響が及ぶかを解析する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Analyzing a mathematical model based on Lanchester equation is a conventional way of the military study. Lanchester equation describes a process of attrition, however it can treat only simple force-on-force attrition. Traditional linear models of combat situation such as Lanchester equations treat attrition as a continuous function of time. However, recent thinking on the nature of warfare has it that combat is an inherently nonlinear situation and interactive. Attrition is during duels followed by agent movements in space and time. This study tries to approach multi-agent aircraft combat modeling based on the property of flocking behavior and its space is 3-dimentional. This combat model is analyzing that how the combat is influenced by the agent's decision making and flocking behavior. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11135936 | |||||||
書誌情報 |
研究報告知能と複雑系(ICS) 巻 2009, 号 16(2009-ICS-154), p. 17-22, 発行日 2009-02-23 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |