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アイテム
ドリトルを用いたオブジェクト指向チーム開発学習の実践と評価
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/61312
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/61312d2cb40bf-d590-4059-859f-310504b62f4b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2009 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2009-02-20 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | ドリトルを用いたオブジェクト指向チーム開発学習の実践と評価 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Practice and Evaluation of Team Development Learning with Japanese Programing Language "Dolittle" | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
京都コンピュータ学院・京都情報大学院大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
京都コンピュータ学院・京都情報大学院大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
京都コンピュータ学院・京都情報大学院大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
京都コンピュータ学院・京都情報大学院大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
京都コンピュータ学院・京都情報大学院大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kyoto Computer Gakuin and the Kyoto College of Graduate Studies for Informatics | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kyoto Computer Gakuin and the Kyoto College of Graduate Studies for Informatics | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kyoto Computer Gakuin and the Kyoto College of Graduate Studies for Informatics | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kyoto Computer Gakuin and the Kyoto College of Graduate Studies for Informatics | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kyoto Computer Gakuin and the Kyoto College of Graduate Studies for Informatics | ||||||||
著者名 |
高瀬, えりか
× 高瀬, えりか
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著者名(英) |
Erica, Takase
× Erica, Takase
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | インスタンスベースのオブジェクト指向教育用プログラミング言語である 「ドリトル」 を用いて,小型飛行船を制御するためのソフトウェアをチームで開発した。ドリトルは,日本語で記述するプログラミング言語であるため,他の言語を用いるよりも学習・開発時間の短縮が可能であると我々は考えていることを報告する。本稿は, MDD ロボットチャレンジ 2007 および 2008 相撲競技に参加し,実践したこれらの報告である。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Dolittle is an object-based language for education with Japanese language. We have developed software to control a miniature airship for contests. We are going to report that we can save both developing time and learning time by using Japanese program language "Dolottle", compearing with other common programming language. This paper is that we joined the "MDD robot challenge 2007" and "MDD robot challenge 2008 sumo wrestling game ". | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10096193 | |||||||
書誌情報 |
研究報告コンピュータと教育(CE) 巻 2009, 号 15(2009-CE-98), p. 201-204, 発行日 2009-02-20 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |