WEKO3
アイテム
MIDIシーケンスデータの2step打ち込み法への鼻歌による音高入力の適用
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/58755
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/5875556b3b365-5060-4c7b-b4a6-5812d15eb7db
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2006 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-12-16 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | MIDIシーケンスデータの2step打ち込み法への鼻歌による音高入力の適用 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A Voice-to-MIDI Pitch Input Method with Concurrently Using Rhythm-Tapping | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
北陸先端科学技術大学院大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
北陸先端科学技術大学院大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Japan Advanced Institute and Science of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Japan Advanced Institute and Science of Technology | ||||||||
著者名 |
伊藤, 直樹
× 伊藤, 直樹
|
|||||||
著者名(英) |
Naoki, Itou
× Naoki, Itou
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 音楽製作におけるMIDIシーケンスデータ入力の一手法に,鼻歌入力(Voice-to-MIDI)がある.この入力法の主たるメリットは,覚えたメロディを手動で音名に変換する必要がない点であるが,良好な入力結果を得るのは難しかった.そこで我々は,リズムタッピングを併用することにより,比較的簡易に入力精度を上げる方法を提案する.本稿では,この提案手法と通常の鼻歌入力との比較を行い,提案手法の有効性を評価する.さらに大島,宮川らが提案したメロディを音高とその他の要素に分けて2回で入力する2step打ち込み法の音高入力に対して本手法を適用するための検討を行った. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Voice-to-MIDI, one of the input methods for MIDI sequence data, has a merit that users can input melodies intuitively, so that they are released from lasks to translate their memorized melodies into chromatic pitches manually. However, the quality of translation by the ordinary VtoM was not satisfactory. Hence, we propose a method to achieve more accurate translations by concurrently using rhythm taps with the VtoM. In this paper, we describe our system and compare our system with the ordinary VtoM. In addition, we discuss to apply our method to the MIDI input method called "Two-Phase MIDI Sequence Input Method," proposed by Ooshima, Miyagawa, et. al. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12049625 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告エンタテインメントコンピューティング(EC) 巻 2006, 号 134(2006-EC-005), p. 43-48, 発行日 2006-12-16 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |