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アイテム
Webサイトからの企業名抽出によるフィッシング対策手法の提案
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/58138
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/5813822c2cd26-e59e-4cc0-b6c2-ab335814e69f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2006 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2006-09-14 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Webサイトからの企業名抽出によるフィッシング対策手法の提案 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | An Anti-Phishing Method by Detecting Brand Names in Website | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
日本電信電話株式会社 NTT 情報流通プラットフォーム研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
日本電信電話株式会社 NTT 情報流通プラットフォーム研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
日本電信電話株式会社 NTT 情報流通プラットフォーム研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
日本電信電話株式会社 NTT 情報流通プラットフォーム研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
NTT Information Sharing Platform Laboratories, NTT Coporation | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
NTT Information Sharing Platform Laboratories, NTT Coporation | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
NTT Information Sharing Platform Laboratories, NTT Coporation | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
NTT Information Sharing Platform Laboratories, NTT Coporation | ||||||||
著者名 |
柴田, 賢介
× 柴田, 賢介
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著者名(英) |
Kensuke, SHIBATA
× Kensuke, SHIBATA
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 電子メール中のハイパーリンクから偽装サイトに誘導し,個人情報を詐取するフィッシングの被害は増加する傾向にあり,ECだけでなく,社会/行政サービスの電子化への影響も懸念される.昨今では,フィッシングの誘導手段は電子メールに限らず,ブログのトラックパックや 1M(Instant Messenger)等に偽装サイトへのURLを貼り付けるケースも散見される.本論文では,Webページが編る企業名を抽出し,当該企業名に対応する正当なURLのリスト(ホワイトリスト)を用いて個人情報の送信先となるURLの正当性を検証するフィッシング対策手法を提案する.また,本手法実現の鍵となる,Webページからの企業名抽出アルゴリズムについて説明する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Cybercrimes which aim at users' personal information become a serious threat. One of these crimes is a phishing attack. Phishing attack may have negative effects on the spread of e-commerce or e-governance. In recent years, the lure of the phishing skips from emails to other media (ex. Instant Messenger, hyperlink on attachments to email messages). In this paper, we propose an anti-phishing method. This proposal method has a function of hijacked brand name detection from websites. This method also has the function of URL verification by using white list of legitimate websites. We show the architecture of our method and algorithm of hijacked brand name detection. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11238429 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告電子化知的財産・社会基盤(EIP) 巻 2006, 号 96(2006-EIP-033), p. 17-22, 発行日 2006-09-14 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |