Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2007-12-14 |
タイトル |
|
|
タイトル |
韓国伝統打楽器と中国水墨画アニメーションを用いたインタラクティブ表現 |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
Interactive expression using the Chinese ink painting animation and the Korean traditional percussion instrument |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
|
資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
|
|
|
九州大学大学院芸術工学府 |
著者所属 |
|
|
|
九州大学大学院芸術工学府 |
著者所属 |
|
|
|
九州大学大学院芸術工学研究院 |
著者所属 |
|
|
|
九州大学大学院芸術工学研究院 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Department of Design Master's course, Graduate School of Design, Kyushu University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Department of Design Master's course, Graduate School of Design, Kyushu University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Faculty of Design, Kyushu University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Faculty of Design, Kyushu University |
著者名 |
李, 敬美
Tingting, WANG
中村, 滋延
栗原, 詩子
|
著者名(英) |
Kyoungmi, LEE
Tingting, WANG
Shigenobu, NAKAMURA
Utako, KURIHARA
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
インタラクティブアニメーション作品《鯉》では、中国の水墨画と韓国の国楽という2つの伝統が融合しうる物語に基づき、楽器のライブ演奏でコンピュータ映像を制御することを試みた。本作品の制作を通して、伝統的芸術的要素とデジタルアート的要素との新たな融合の方法を探ると同時に、演奏における即興性とインタラクティブアート作品が内包する偶然性との構成的調和をはかる。 |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
In 'o is an interactive work where the Chinese ink painting is animated digitally with the live performance of "changgu", the Korean traditional percussion instrument. It explores a fusion of traditional artistic elements and contemporary digital artistic elements. At the same time, it blends the improvisation in musical performance and the aleatoric nature in interactive art. |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10438388 |
書誌情報 |
情報処理学会研究報告音楽情報科学(MUS)
巻 2007,
号 127(2007-MUS-073),
p. 11-16,
発行日 2007-12-14
|
Notice |
|
|
|
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |