WEKO3
アイテム
学生データに基づく情報処理基礎教育改善のための試案
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/54817
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/54817cc53c93b-f8e1-4eb3-8726-7e49af1dd703
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 1991 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 1991-01-17 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 学生データに基づく情報処理基礎教育改善のための試案 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A Pilot Study Based on Student's Data to Improve the Fundamental Education in Information Systems | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
福岡女子短期大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Fukuoka Women's Junior College | ||||||||
著者名 |
田村, 幸子
× 田村, 幸子
|
|||||||
著者名(英) |
Sachiko, Tamura
× Sachiko, Tamura
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 教育内容を充実・強化するための方策としては、教師側および学生側さらには教育環境側からの3つのアプローチが考えられる。本研究では学生側からのアプローチとして、入学時および基礎教育終了時に収集した2つの学生データから22の改善案を抽出し、現状の教育内容ヘフィードバックを試みた。2年間の教育サイクルにおいて、学生の自己評価結果および試験成績結果から改善効果を評価することができたので報告する。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | It is conceivable that there are three ways of approach from educators, students and educational environment to enrich the substance of education. In this study, an approach based on student's data was applied to this experiment. Twenty-tow proposals for improvement of the fundamental education in information systems were extracted from data obtained through questionaries to students at the time of entrance and completion of basic-course. The effect of improvement on education was recognized as the results of investigating student's self-estimation and the results of examination. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10096193 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告コンピュータと教育(CE) 巻 1991, 号 6(1990-CE-014), p. 1-8, 発行日 1991-01-17 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |