WEKO3
アイテム
慶應義塾大学湘南藤沢キャンパス(SFC)キャンパスネットワークシステム利用促進に果たした情報処理教育の役割
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/54674
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/5467495249b97-0a7d-4e1a-815a-5b4a546135be
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 1995 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 1995-01-20 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 慶應義塾大学湘南藤沢キャンパス(SFC)キャンパスネットワークシステム利用促進に果たした情報処理教育の役割 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | The Effect of the Introductory Course of Information Sciences On the promotion of utilization of Campus Network System at SFC, KEIO UNIVERSITY | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
慶應義塾大学総合政策学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
慶應義塾大学総合政策学部 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of Policy Managemant at KEIO UNIVERSITY | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of Policy Managemant at KEIO UNIVERSITY | ||||||||
著者名 |
井下理
× 井下理
|
|||||||
著者名(英) |
Osamu, Inoshita
× Osamu, Inoshita
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 慶應義塾大学湘南藤沢キャンパスにおける、情報処理教育の効果を、学習者(学生)のコンピュータ利用実態、及び、学生のキャンパスライフへの影響という側面から考察する。3つの側面から考察を進める。()情報処理科目への「満足度」と情報処理への「苦手意識」の関係()苦手意識の違いによる情報処理教育への評価()苦手意識の違いによるコンピュータの利用実態()苦手意識の違いによるキャンパスライフへの影響 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | All of the student at Shounan Fujisawa Campus, Keio University are required to complete the introductory course of Information Sciences in the first year of college. Based on 576 respondents to the oinion survey of Campus Amenity Monitoring Project done in 1993, the effect of the introductory courses on the promotion of students' utilization of campus computer network system was analized as well as students' adaptation to college life in general. The data showed the close relationship between the lerner's attitude and the degree of skills for computer literacy and the degree of psychological satisfaction with the courses of Information Sciences in terms of its content, teaching method, curriculum and teacher's attitude to teaching. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10096193 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告コンピュータと教育(CE) 巻 1995, 号 9(1994-CE-035), p. 13-23, 発行日 1995-01-20 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |