WEKO3
アイテム
Javaプログラミング単位認定型e-Learning授業におけるプログラミングスキルに関する解析
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/54039
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/54039e3c4e5b5-fe64-4242-b423-9a9bc2e27c01
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2008 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-07-05 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Javaプログラミング単位認定型e-Learning授業におけるプログラミングスキルに関する解析 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Analysis related to programming skill on online Java programming course | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
千歳科学技術大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
千歳科学技術大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Chitose Institute of Science and Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Chitose Institute of Science and Technology | ||||||||
著者名 |
大澤佑至
× 大澤佑至
|
|||||||
著者名(英) |
Yuji, Ohsawa
× Yuji, Ohsawa
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 我々は Java プログラミング言語入門の授業を平成 18 年度から単位認定型 e-Leaming (eL) 形式で行っている。eL にコース体制、補習コースの導入など毎年少しずつ運用形態を変えて授業を行ってきており、これまで行った成績と学習状況,アンケートの分析結果からは、18 年度に比べて 19 年度には、全体的に成績が向上し、学生の自己評価および理解度が向上しているということが導かれている。本稿では,特にプログラミングの能力に関するデータの解析を行った結果を報告する。「コース導入」特に「補習コースの導入」が学生のプログラミングスキルの向上につながっていること、また、レポート提出回数はプログラミングスキルの向上に密接な関係があることが導かれた。また、今後の単位認定型 eL のあり方についても考察を行う。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | We have designed and developed Java programming online course materials and conducted classes in: blended style and 'fully e-leaming' style, from 2005 to 2006. We have improved content based on the results of questionnaires and comments from students year by year. We have obtained our online course gave students the educational equivalent of blended style. In this paper, we report that our analysis result related to programming skill. Consequently, we obtained that "remedial course" helps programming skill of students increase and the number of submitting report is related closely to the improvements in programming skill. We also descrive our observations about the ideal form of online e-learning course in future. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10096193 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告コンピュータと教育(CE) 巻 2008, 号 64(2008-CE-095), p. 87-94, 発行日 2008-07-05 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |