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Share - Z:観察者視点の奥行き獲得のためのクライアント・サーバ・センシング
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/52960
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/529605ed430d8-4976-4185-8583-887fa56b23e1
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 1999 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 1999-11-17 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Share - Z:観察者視点の奥行き獲得のためのクライアント・サーバ・センシング | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Share - Z : Client -Server Depth Sensing for See- Through HMD | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
筑波大学機能工学系 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
筑波大学機能工学系 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
筑波大学機能工学系 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
筑波大学機能工学系 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
College of Engineering Systems, University of Tsukuba | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
College of Engineering Systems, University of Tsukuba | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
College of Engineering Systems, University of Tsukuba | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
College of Engineering Systems, University of Tsukuba | ||||||||
著者名 |
大田友一
菅谷, 保之
五十嵐, 浩樹
大槻, 俊和
× 大田友一 菅谷, 保之 五十嵐, 浩樹 大槻, 俊和
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著者名(英) |
Yuichi, Ohta
Yasuyuki, Sugaya
Hiroki, Igarashi
Toshikazu, Ohtsuki
× Yuichi, Ohta Yasuyuki, Sugaya Hiroki, Igarashi Toshikazu, Ohtsuki
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 複合現実感を実現するために現実世界に仮想物体を違和感なく融合するためには,現実世界の物体によって仮想物体が隠される現象や,仮想物体によって現実世界に投影される影を表現することが重要である.そのためには,観察者の視点から見た現実世界の奥行き情報を獲得することが必要となる.シースルー型のHMD(または,HW)を装着した観察者は現実世界を動きながら見ることが前提であり,観察者視点の奥行き情報を得るためには,HMDに奥行き獲得センサを装着する必要がある.しかし,HMDに装着できる程度の大きさと重さで高精度の奥行き情報を獲得できるセンサは,能動的,受動的のいずれ方式でも実現されていない.この問題を解決するために,本研究では,観察者の近くに設置した高性能の奥行き情報センサをサーバとし,HMDに装着したセンサをクライアントとする,クライアント・サーバ型センシング方式(hare-)を提案する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In the Mixed Reality, occlusions and shadows are important to realize a natural fusion between the real and virtual worlds. In order to do this, it is necessary to acquire the dense depth information of the real world from the observer's viewing position. In the MR, the depth sensor should be attached to the See-Through HMD of the observer because he/she is assumed to move around. It should be small and light enough to be attached to the HMD and can produce reliable dense depth map. Unfortunately, however, no such depth (or range) sensors are available. In this paper, we propose a client-server sensing scheme to solve this problem. In this scheme, called Share-Z, a server sensor (or sensors) located near the observer supplies the depth information to the client sensor mounted on the HMD. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11131797 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告コンピュータビジョンとイメージメディア(CVIM) 巻 1999, 号 93(1999-CVIM-119), p. 125-132, 発行日 1999-11-17 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |