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アイテム
多視点カメラ画像からの高速なポリゴン形状復元手法を用いたインタラクティブシステム
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/52783
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/527831c32a0f4-bebb-449e-a63f-9fa980d58bc6
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2001 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2001-09-13 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 多視点カメラ画像からの高速なポリゴン形状復元手法を用いたインタラクティブシステム | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | An Interactive System using High Speed Polygon Generation from Multiple Camera - Images | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
松下電器産業株式会社九州マルチメディアシステム研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
松下電器産業株式会社九州マルチメディアシステム研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
松下電器産業株式会社九州マルチメディアシステム研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kyushu Multimedia Systems Research Laboratory, Matsushita Electric Industrial Co., Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kyushu Multimedia Systems Research Laboratory, Matsushita Electric Industrial Co., Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kyushu Multimedia Systems Research Laboratory, Matsushita Electric Industrial Co., Ltd. | ||||||||
著者名 |
濱崎省吾
吉田, 裕之
重永, 信一
× 濱崎省吾 吉田, 裕之 重永, 信一
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著者名(英) |
Shogo, Hamasaki
Hiroyuki, Yoshida
Shinichi, Shigenaga
× Shogo, Hamasaki Hiroyuki, Yoshida Shinichi, Shigenaga
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 最近、多視点シルエット画像から物体形状をボクセルで再構成する視体積交差法が注目され、PCクラスタによる実時間処理システムが開発されている。我々はこれまでに、視体積交差法の高速化手法である境界ボクセル法にMarchingCubes法を適用し、シルエット画像からポリゴン形状を生成する高速手法を提案している。本報では仮想世界でインタラクションを行うシステムを試作し、境界ボクセル法の有効性を示す。本システムでは多視点カメラ画像から境界ボクセル法で人物動作をポリゴン形状として入力する。入力したポリゴンデータは仮想世界でアバタとして表現され、仮想物体とのインタラクションを行う。4台のカメラと2台のPCで構成するシステムで25[mm]精度で形状入力した実験では、毎秒16フレームのスループットを確認した。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | View volume intersection method, which perform 3D-Voxel reconstruction from a multiple-silhouettes, receives much attention recently. Before, we proposed a high speed 3D-polygon-shape reconstruction algorithm "Boundary Voxel testing Method"(BVM) . In this paper, we implemented the VR interactive system to show the usefulness of VBM. In this system, the human motion is inputted as polygons from multiple camera-images by using BVM. The polygon data is expressed as ABATOR that interacts with virtual objects in the virtual world. In our system that consists of 4-cameras and 2-PCs, with a rate of 16 frames per second, the system can input the form in the 25mm spatial accuracy. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11131797 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告コンピュータビジョンとイメージメディア(CVIM) 巻 2001, 号 87(2001-CVIM-129), p. 55-62, 発行日 2001-09-13 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |