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アイテム
店舗内に設置した全方位視覚センサによる顧客の行動解析
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/52527
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/525271f1ff764-3633-497c-8ad5-5dbf0f5a4000
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2004 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2004-01-22 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 店舗内に設置した全方位視覚センサによる顧客の行動解析 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Behavioral Analysis of Customers by the Omnidirectional Sensor Installed in the Store | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学産業科学研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学産業科学研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
立命館大学理工学部情報学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学大学院工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学産業科学研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
I.S.I.R, Osaka University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
I.S.I.R, Osaka University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Computer Science Faculty of Science and Engineering, Ritsumeikan University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Engineering, Osaka University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
I.S.I.R, Osaka University | ||||||||
著者名 |
藤本, 喜彦
× 藤本, 喜彦
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著者名(英) |
Yoshihiko, Fujimoto
× Yoshihiko, Fujimoto
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 不審者の発見,痴呆老人の監視,さらには商店街でのマーケティングなど人の行動解析へのニーズは高く,これまでに多くの行動解析システムが提案されている.我々は,広域空間の監察をシームレスに行える全方位視覚センサを用いた人物行動解析システムの構築を目指し,実時間人物情報計測手法や個人認証手法などを実現してきた.本稿では,これまで構築してきた実時間人物情報計測手法を用い,コンビニなどの店舗内における顧客行動の解析システムを提案する.提案システムでは,全方位映像から顧客の位置や移動速度を計算し,それらの情報から「店内をどのように移動したか」,「どの商品に興味を示したか」といった顧客の活動状況を獲得することができる. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | The demand for a behavioral analyzing system is increasing in a variety of situations, so many systems have been proposed. We aim at constructing a behavioral analysis system which uses omnidirectional sensors for seamless observation in a wide-area. In this paper, we propose the system which analyzes customer's behavior by the technique for real-time person feature extraction. The features aquired from omnidirectional image enable us to know costomer's behaviors such as how customers move inside of a shop or in which merchandises they show an interest. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11131797 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告コンピュータビジョンとイメージメディア(CVIM) 巻 2004, 号 6(2003-CVIM-142), p. 17-22, 発行日 2004-01-22 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |