WEKO3
アイテム
オンライン自由視点映像生成の可変解像度処理によるフレームレート安定化
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/52358
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/52358dd391200-4afe-4ef7-a476-584305fb28de
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2005 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2005-05-12 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | オンライン自由視点映像生成の可変解像度処理によるフレームレート安定化 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Stabilization of Frame Rate by Variable Resolution for On-line Free-viewpoint Video | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
九州大学大学院システム情報科学府 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
九州大学大学院システム情報科学府 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
九州大学大学院システム情報科学研究院 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Intelligent Systems Kyushu University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Intelligent Systems Kyushu University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Intelligent Systems Kyushu University | ||||||||
著者名 |
鍋嶋, 累
× 鍋嶋, 累
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著者名(英) |
Rui, Nabeshima
× Rui, Nabeshima
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 近年 現実世界の対象を自由な視点から表示する自由視点映像のオンライン生成についての研究が盛んに行われている. 既存のシステムの処理は 視体積交差法を用いた形状復元(ボクセル表現) ボクセル表現から三角パッチ表現への変換 三角パッチの色付けの大きく3段階に分かれる. ここで 対象物体の表面積が増加すると三角パッチの数が増加するため 処理速度が低下してしまう. そこで 本研究では形状復元の空間解像度を変化させ三角パッチの数をほぼ一定にすることによりフレームレートを安定化させる手法を提案する. 具体的には 空間解像度を可変にするために 8分木を利用した視体積交差法によって空間解像度を徐々に上げながら行い 一定の時間が経過すると処理を打ち切る. このシステムを実装しフレームレートが安定することを確かめた. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Recently, there are a lot of researches on on-line generation of a free-viewpoint video which shows objects in the real world from an arbitray viewpoint. The processing method is divided into three stages, reconstruction of a 3D model by the visual cone intersubsection method, conversion of 3D model representation from a voxel form to a triangular patch form, and coloring triangular patches. Here, if the surface area of objects becomes larger, the frame rare becomes lower since the processing time of the conversion and coloring depends on the number of triangular patches. Then, in this paper we propose a new method to stabilize the frame rate by changing the space resolution of 3D model reconstruction 3D for stabilizing the number of triangular patches. It is realized by raising the space resolution step by step and stopping the process when a time is over by using an octtree-based visual cone intersection method.And, experimental results show that our method makes the frame rate stabler. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11131797 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告コンピュータビジョンとイメージメディア(CVIM) 巻 2005, 号 38(2005-CVIM-149), p. 135-142, 発行日 2005-05-12 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |