WEKO3
アイテム
形状復元による実時間自由視点画像生成ー高精度化にむけてー
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/52218
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/52218c504e459-0fc7-46b7-9779-a4140992ae09
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2006 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2006-03-16 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 形状復元による実時間自由視点画像生成ー高精度化にむけてー | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Real-Time Free-viewpoint Video Generation Based on 3D Shape Reconstruction: Toward High-Fidelity Video Generation | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
九州大学大学院システム情報科学府 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
九州大学大学院システム情報科学府 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
九州大学大学院システム情報科学研究院 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
九州大学大学院システム情報科学研究院 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Intelligent Systems Kyushu University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Intelligent Systems Kyushu University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Intelligent Systems Kyushu University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Intelligent Systems Kyushu University | ||||||||
著者名 |
上田, 恵
× 上田, 恵
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著者名(英) |
Megumu, Ueda
× Megumu, Ueda
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本稿では,3次元形状復元による自然な自由視点画像生成をPCクラスタを利用してオンラインで行う手法について述べる.提案するシステムでは,まず,対象形状を復元し,復元した形状を三角パッチ表現形式に変換する.次に,復元した対象形状表面の色情報を獲得し,最後に仮想視点位置に応じて自由視点画像を生成する.また,形状獲得の際には,形状の平滑化,対象形状に応じたボクセル空間の変形によりオンラインでの生成画像の高精度化を図る.実験により,提案手法によって実時間でより高精度な自由視点画像の生成が可能となることを確認した. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In this paper, we present a system generating a free-viewpoint image effectively in real-time using multiple cameras and a PC-cluster. Our system firstly reconstructs a shape model of objects by the visual cone intersection method, secondly transforms the shape model represented in terms of a voxel form into a triangular patch form and smooths it, thirdly colors vertexes of triangular patches, and finally displays the shape-color model from the virtual viewpoint directed by a user. The key issue is 3D shape refinement to represent 3D object shapes more accurately without increase of processing time and memory space, which is effective to generate images with higher reality. Here, we describe implementation details of our system and show some experimental results. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11131797 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告コンピュータビジョンとイメージメディア(CVIM) 巻 2006, 号 25(2006-CVIM-153), p. 69-76, 発行日 2006-03-16 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |