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アイテム
空間分割による広範囲実時間人体の3次元形状復元
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/52111
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/521116407e416-b6f7-46a8-8c09-494d2db29551
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2007 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2007-01-12 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 空間分割による広範囲実時間人体の3次元形状復元 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Wide Area Real-Time 3D Shape Reconstruction from Partially Observed Silhouettes | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
NTT サイバースペース研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
NTT サイバースペース研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
NTT サイバースペース研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
NTT サイバースペース研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
NTT サイバースペース研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
NTT Cyber Space Laboratories | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
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NTT Cyber Space Laboratories | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
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NTT Cyber Space Laboratories | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
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NTT Cyber Space Laboratories | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
NTT Cyber Space Laboratories | ||||||||
著者名 |
ウ小軍
× ウ小軍
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著者名(英) |
Xiaojun, Wu
× Xiaojun, Wu
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 近年、動く対象の実時間3次元形状復元手法として、視体積交差法が注目を浴びている。いくつかの高速化手法も提案されている。しかし、原理的に形状復元に用いる多視点カメラ群の全ての画像内に対象が完全に撮影されるという制約がある。この制約のため、広範囲に動く人物の3次元形状復元が困難となる。本発表では、こういった撮影時あるいはカメラ配置上の制約を無くすため、部分的に撮影された対象画像からも完全な3次元形状を復元する手法を提案する。これによって、原理的に形状復元の範囲を広げることが可能となった。さらに、復元範囲の拡大による計算量の増加を押えるため、全体の復元空間を複数の復元領域に分割し、対象の存在し得る領域についてのみ形状復元を行う手法を提案する。実験によって、提案手法を有効性を示す。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Recently, several methods based on the theory of shape from silhouettes0 have been developed to realize real-time 3D rendering of free viewing-point videos. Due to the limitation that complete silhouette of the target must be observed from every viewing-points, in such systems, the target, mostly a person, have to be en-caged within a narrow area or only one part of the target is reconstructed. In this paper, we propose an algorithm of 3D shape reconstruction from partially observed silhouettes at first. By this extension, full 3D shape can be reconstructed over a wide area, so that it becomes possible to obtain the full 3D shape of natural motions. Such 3D motion models can be utilized for 3D rendering , motion analysis, action understanding and so on. Meanwhile, the computation cost increases when the reconstruction area becomes wider. To keep efficient computation, we adopt the octree searching algorithm to detect the target area in the wide 3D space with tiny overhead. By taking the target area as the computation region, it is possible to develop a real-time 3D shape reconstruction system. Experimental results are shown to prove the efficiency and effectiveness of our proposed algorithms. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11131797 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告コンピュータビジョンとイメージメディア(CVIM) 巻 2007, 号 1(2007-CVIM-157), p. 209-216, 発行日 2007-01-12 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |