WEKO3
アイテム
実時間自由視点映像生成におけるフレームレート安定化 -多重解像度処理による三角パッチ数安定化-
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/52062
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/520625c7da9db-b654-4163-95b0-c64bde021e56
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2007 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2007-03-19 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 実時間自由視点映像生成におけるフレームレート安定化 -多重解像度処理による三角パッチ数安定化- | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Frame Rate Stabilization for Real-time Free-viewpoint Video Generation -Stabilizing the Number of Triangle Patches- | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
九州大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
財団法人九州システム情報技術研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
九州大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kyushu University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Institute of Systems & Information Technologies/KYUSHU | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kyushu University | ||||||||
著者名 |
鍋嶋, 累
× 鍋嶋, 累
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著者名(英) |
Rui, NABESHIMA
× Rui, NABESHIMA
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本研究では、複数台のカメラによって撮影される映像から3次元モデルを復元することで、自由な視点からの映像を実時間で生成することを目指している。この自由視点映像生成システムの処理は、視体積交差法を用いた形状復元(ボクセル表現)、ボクセル表現から三角パッチ表現への変換、三角パッチの色付けの大きく3段階に分かれる。しかしこのシステムには、対象物体の表面積が増加すると三角パッチの数が増加するため、処理時間が増加してしまうという問題点があった。これまでの研究で、形状復元時に空間解像度を対象に合わせて変化させ、多重解像度処理を行うことで、処理時間による処理の打ち切りを可能とすることで、処理時間を安定化させてきた。本稿ではさらに、三角パッチ数による処理の打ち切りを導入し、さらに処理時間を安定化させる。提案手法を PC クラスタ上に実装し、処理時間が安定することを確かめた。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | This paper proposes a method to stabilize the frame rate of real-time free-viewpoint video generation. When we apply real-time free-viewpoint video to live video programs, the frame rate of video processing should be constant. Otherwise, presented video gives viewers unnatural feeling due to time inconsistency. Our method to generate free-viewpoint video is based on 3-D shape reconstruction and visualization of the 3-D shape by CG technique, whose processing time mainly depends on the number of triangle patches of 3-D shape reconstructed. Therefore, processing time of the video generation, i.e., the frame rate, is not constant. To solve this problem, we propose a new method which flexibly varies the space resolution of the 3D-shape reconstruction stage and stabilizes the number of triangle patches, and which makes the processing time of free-viewpoint video nearly constant. We have implemented our method on a PC-cluster and realized real-time processing of the free-viewpoint video generation, whose experimental results show the effectiveness of our method. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11131797 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告コンピュータビジョンとイメージメディア(CVIM) 巻 2007, 号 31(2007-CVIM-158), p. 93-100, 発行日 2007-03-19 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |