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アイテム
適応的ハイパーゲームによる市場取引のモデル化と構造分析
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/50573
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/50573c1eb9018-24b9-4d03-825d-041fcf7588e2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2002 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2002-01-09 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 適応的ハイパーゲームによる市場取引のモデル化と構造分析 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A Study on Behavioral Structure of Artificial Market based on Adaptive Hyper - game | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
北海道大学大学院工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
北海道大学大学院工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
北海道大学大学院工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
北海道大学大学院工学研究科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Engineering, Hokkaido University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Engineering, Hokkaido University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Engineering, Hokkaido University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Engineering, Hokkaido University | ||||||||
著者名 |
濱田, 貴広
× 濱田, 貴広
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著者名(英) |
Takahiro, Hamada
× Takahiro, Hamada
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 目的が不透明な相手とゲームをする際,何が有効な情報なのかも判断しにくいため自己の効用を増すためには価値観に基づいて意思決定をすることになる。そのような相手をマーケットと考えた場合,それに対峙するプレイヤーはおそらくマーケットというプレイヤーの明確な意思決定システムはわからないため,プレイヤーごとに異なって認識するものと思われる。同じ状況を異なって認識するプレイヤー間の相互作用が結果としてどのような振舞いを引き起こすかを考察する。そして,そのような状況下で,プレイヤー同士の相互作用する規模の違いが全体にどのような影響を及ぼすかを考察する。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In generally, we often play a game against the entity, which we do not know what really is. In the case, the result of the game is often dependent on the scale of participant and the other plyaers' strategies, but we may not get their information. And all we can know is the result. We are to investigate the player's behavior and the behavior as a whole of players in such the environment. So, we make a simple model to study the vehavior of players when against the entity whose decision-making system is not clearly known to them. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11135936 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告知能と複雑系(ICS) 巻 2002, 号 1(2001-ICS-127), p. 127-134, 発行日 2002-01-09 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |