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アイテム
交通流における経路情報の共有に基づいた経路選択の効果の検証
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/50359
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/503590771420d-d157-4e43-9638-0a89e4b157ee
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2004 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2004-03-16 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 交通流における経路情報の共有に基づいた経路選択の効果の検証 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Analysis of Effect of Route Information Sharing for Reducing Traffic Congestion | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
産業技術総合研究所サイバーアシスト研究センター | ||||||||
著者所属 | ||||||||
産業技術総合研究所サイバーアシスト研究センター | ||||||||
著者所属 | ||||||||
産業技術総合研究所サイバーアシスト研究センター | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Cyber Assist Research Center National Institute of Advanced Industrial Science and Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Cyber Assist Research Center National Institute of Advanced Industrial Science and Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Cyber Assist Research Center National Institute of Advanced Industrial Science and Technology | ||||||||
著者名 |
山下, 倫央
× 山下, 倫央
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著者名(英) |
Tomohisa, Yamashita
× Tomohisa, Yamashita
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本論文では,道路交通システムにおける経路決定行動に着目し,各個人とシステム全体の効率を向上させることを目的として,経路情報を共有する経路決定戦略を提案する.マルチエージェントシミュレーションを用いて,目的地まで4つの経路がある単純な道路網と放射環状網において提案した経路情報共有戦略の効果を検証する.シミュレーションの結果から,i)単純な道路網において提案した経路情報共有戦略はそれを用いるドライバーとシステム全体の効率の向上が可能であり,ii)放射環状網において,最短時間経路を取る戦略と経路情報を共有する戦略の選択に関して,社会的ジレンマが発生することを確認した. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In this research, our aim is to reduce traffic congestion for the benefit of both individuals and society as a Whole. To attain our purpose, we propose a simple route guidance mechanism with route information shnring. Through multiagent simulation, we examine the effect of our proposed mechanism. Our simulation results that i) our proposed mechnnism improves efficiency for the drivers who use it and the entire system in a simple road network, and ii) the social dilemma in route choice behaviors occurs in a radial and ring network. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11135936 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告知能と複雑系(ICS) 巻 2004, 号 29(2003-ICS-135), p. 71-76, 発行日 2004-03-16 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |