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Blogにおけるタレント知識とブランド知識に関する発話の収集と分析
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/47955
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/479555d996505-e808-424d-b79e-19aa87215fb8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2006 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2006-01-13 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Blogにおけるタレント知識とブランド知識に関する発話の収集と分析 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | The Connection between the Celebrity Endorser and the Brand: An Analysis of Utterances collected from Blog | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
電気通信大学大学院 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
電気通信大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
The University of Electro-Communications Graduate School | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
The University of Electro-Communications | ||||||||
著者名 |
泉田, 祐樹
× 泉田, 祐樹
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著者名(英) |
Yuki, Izumida
× Yuki, Izumida
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | タレントを起用した広告の効果を分析するための方法として、CMや印刷広告を消費者に提示し、事前に用意した調査票で回答を求めるという方法が一般的に用いられている。しかし、この従来の方法では消費者の自然な発話を収集しているとは言い難い。本研究では、既存の調査方法の問題点を改善するためにBlog上の発話を収集し、分析することを試みた。その結果、タレント知識量とブランド知識量の増減を調べることによって、タレント知識とブランド知識の連結の強さなどを把握できることがわかった。また、推奨する商品が多いタレントになればなるほど、一つの推奨品の占める割合が小さくなることを明らかにすることができた。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | A prepared questionnaire survey is normally conducted to analyze the effectiveness of advertising using celebrities. However, utterances collected by this method are far from consumerls natural utterances about the impression on advertising. This research analyzes utterances collected from Bloc. The result shows that investigating the increase and decrease of the amount of utterances about celebrity and brand tells us how strong they are associated with each other. Furthermore, we found out that as the number of brands endorsed by one single celebrity increases, the proportion of one endorsed brand knowledge decreases. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10115061 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告自然言語処理(NL) 巻 2006, 号 1(2006-NL-171), p. 75-80, 発行日 2006-01-13 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |